Sari la conținut

Darul lui Dumnezeu pentru femei. Adevărul nespus despre acest fruct cu beneficii incredibile

Sursă foto: Getty Images

Piele mai strălucitoare, păr mai strălucitor și unghii mai puternice: Avocado nu este doar un ingredient foarte versatil, ci și o sursă puternică de nutrienți utili în susținerea sănătății feminine. Haideți să descoperim primele 5 beneficii ale avocado pentru sănătatea femeilor și de ce ar trebui să mănânce și bărbații acest fruct incredibil!

Avocado este o sursă de nutrienți cheie, inclusiv grăsimi sănătoase și fibre. De asemenea, conțin compuși antiinflamatori și antioxidanți și pot contribui la reducerea riscului de boli de inimă.

Nutritiv, versatil și delicios, avocado a devenit un aliment de bază în bucătăria multor case din întreaga lume.

În timp ce unii oameni se referă la avocado ca la un fruct, iar alții spun că este o legumă, avocado (Persea americana) este considerat de fapt o boabă. Este un membru al familiei de plante Lauraceae, care include și arborele de scorțișoară.

1. Avocado: sursă excelentă de nutrienți

Avocado are un conținut ridicat de o serie de nutrienți importanți, dintre care mulți lipsesc în dietele moderne.

Iată defalcarea nutrițională pentru un avocado de 7 uncii (201 grame):

  • Calorii: 322
  • Grăsimi: 30 de grame
  • Proteine: 4 grame
  • Carbohidrați: 17 grame
  • Vitamina K: 35% din VZ
  • Fibre: 14 grame
  • Vitamina C: 22% din valoarea zilnică (VZ)
  • Riboflavină (B2): 20% din VZ
  • Niacina (B3): 22% din VZ
  • Vitamina E: 28% din VZ
  • Acid pantotenic (B5): 56% din VZ
  • Piridoxină (B6): 30% din VZ
  • Folat: 41% din VZ
  • Magneziu: 14% din VZ
  • Potasiu: 21% din VZ
  • Cupru: 42% din VZ
  • Mangan: 12% din VZ

După cum puteți vedea, avocado este un fruct excepțional de hrănitor și reprezintă o sursă concentrată de grăsimi sănătoase și fibre, plus o serie de vitamine și minerale.

Ei sunt bogați în nutrienți care lipsesc adesea din dieta multor oameni, inclusiv magneziu, B6, vitamina C, vitamina E și acid folic.

2. Benefic pentru sănătatea intestinelor

Avocado este bogat în fibre, oferind aproximativ 14 grame în fiecare avocado. Aceasta reprezintă aproape jumătate din DZ actuală pentru acest nutrient important.

Obținerea unei cantități suficiente de fibre în alimentația dumneavoastră este esențială pentru sănătatea sistemului digestiv, deoarece ajută la promovarea creșterii bacteriilor sănătoase.

Un studiu efectuat pe 163 de adulți considerați supraponderali a constatat că persoanele care au consumat 175 de grame (bărbați) sau 140 de grame (femei) de avocado zilnic timp de 12 săptămâni au avut concentrații mai mici de acid biliar fecal și o diversitate bacteriană mai mare în comparație cu un grup de control.

Concentrațiile mai mari de acid biliar induc inflamația intestinală și sunt legate de creșterea microbilor asociați cu rezultate negative pentru sănătate, cum ar fi cancerul de colon.

3. Poate contribui la reducerea factorilor de risc pentru bolile de inimă

Consumul regulat de alimente dense în nutrienți, cum ar fi avocado, ar putea ajuta la protejarea împotriva bolilor de inimă.

Vitaminele, mineralele, grăsimile sănătoase și fibrele care se găsesc în avocado, toate joacă un rol în menținerea sănătății sistemului cardiovascular.

Rezultatele studiilor sugerează că o dietă bogată în avocado poate contribui la îmbunătățirea factorilor de risc pentru bolile de inimă, ceea ce poate ajuta la prevenirea apariției bolilor de inimă.

Multe studii care au investigat efectele avocado asupra sănătății inimii au fost finanțate de către Hass Avocado Board. Chiar dacă acest lucru nu discreditează rezultatele studiilor, unii experți sugerează că implicarea industriei în cercetările evaluate de colegi ar putea distorsiona rezultatele.

alimente pentru concentrare și memorie
Sursă foto: arhiva Doctorul Zilei

4. O sursă bogată de compuși antioxidanți și antiinflamatori

În plus față de vitamine, minerale, grăsimi sănătoase și fibre, avocado este plin de compuși bioactivi, inclusiv carotenoizi, vitamina C, vitamina E și compuși fenolici.

S-a demonstrat că aceste substanțe au activități antioxidante, neuroprotectoare și cardioprotectoare semnificative.

De exemplu, s-a demonstrat că carotenoizii care se găsesc în avocado, inclusiv luteina, α-carotenul și β-carotenul, au efecte antioxidante puternice, protejând împotriva daunelor oxidative, care sunt asociate cu progresia multor boli cronice .

Deoarece avocado este bogat în antioxidanți, consumul regulat de avocado poate contribui la creșterea apărării antioxidante a organismului.

5. Poate contribui la promovarea unei greutăți corporale sănătoase

Sursă foto: arhiva Doctorul Zilei

Deși există mai mulți factori care influențează greutatea, urmarea unei diete nutritive și echilibrate este poate cea mai importantă atunci când vine vorba de atingerea și menținerea unei greutăți corporale sănătoase, care este esențială pentru prevenirea bolilor.

Deși avocado este bogat în calorii, este plin de nutrienți și ajută la promovarea sațietății, datorită conținutului ridicat de fibre și grăsimi sănătoase.

Cercetările arată că urmarea unui model alimentar bogat în alimente fibroase, cum ar fi fructele și legumele, poate ajuta la susținerea pierderii în greutate. În plus, persoanele care mănâncă mai multe fibre tind să mențină o greutate corporală mai sănătoasă, în comparație cu cei care urmează diete mai sărace în fibre

 

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel