luni, septembrie 27, 2021

Ați observat că mulți oameni pe care îi cunoașteți au alergii alimentare grave? Îți amintești bunicii tăi având astfel de alergii? Probabil ca nu.

Numărul persoanelor cu alergii alimentare în SUA a crescut cu 50% numai între 1997 și 2011 și crește, potrivit Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor.

Se estimează că mai mult de 17 milioane de europeni au o alergie alimentară și acest număr crește, de asemenea.

Cum au evitat bunicii tăi o alergie alimentară

Deci, care este diferența generațională?

1. Mâncare adevărată de sezon
Până în anii 1950 sau cam așa, alimentele proveneau din surse locale (sau cultivate în casă), deoarece substanțele chimice conservante nu erau utilizate pe scară largă și tehnologia nu suporta transportul pe distanțe lungi.

Este posibil să fi existat excursii mai frecvente la magazinul alimentar (sau în grădină) și acest lucru a dus la alimente mai proaspete, lipsite de aditivi. Majoritatea produselor pot pierde un procent semnificativ din valoarea sa nutritivă în câteva zile de la recoltare, făcându-le mai puțin hrănitoare după câteva zile de livrare.

Alimentele disponibile la magazinul local erau indiferent de sezon și nu provin din cealaltă parte a lumii. În plus, produsele sunt mai puțin hrănitoare acum decât erau, datorită epuizării nutrienților din sol – rezultatul practicilor agricole convenționale. Alimentele în urmă cu 60 de ani erau mai bogate în nutrienți.

2. Percepția greșită asupra mâncării

Am fost învățați că mâncarea este fie dușmanul nostru, fie distracția noastră, mai degrabă decât supraviețuirea noastră. Bunicii noștri nu au mâncat conform unor tendințe dietetice – au mâncat pur și simplu ceea ce era disponibil și ce le-a venit să mănânce.

Ceea ce mâncăm afectează fiecare celulă a corpului nostru. Mâncând prea mult dintr-un anumit lucru și nu suficient din altul, negând anumite alimente, numărând caloriile și cedând influenței de marketing a producătorilor de alimente pune prea mult accent pe ceea ce creierul nostru ne spune că trebuie „să facem” (după altcineva), mai degrabă decât ascultându-ne corpurile pentru a satisface nevoile și poftele.

Un studiu clinic referitor la relația dintre dietă și pofta de alimente a constatat că, dacă urmezi o dietă activă, indiferent dacă pierzi sau menții în greutate, este posibil să poftești alimente pe care te-ai restricționat să le consumi. În plus, consumul de aceleași alimente tot timpul duce la pofte. 

Corpul tău îți poate spune de ce are nevoie dacă ești atent. Asta nu înseamnă că nu ar trebui să fim atenți la ceea ce mâncăm (pofta de zahăr nu înseamnă că corpul tău are nevoie de o bomboană). Mâncarea unei varietăți de alimente  le-a servit bine bunicilor, pentru că nu și-au dat peste cap metabolismul, jonglnd cu diete fabricate.

3. Gătitul tradițional

Bunicii  ar fi cumpărat probabil o mulțime de alimente ambalate dacă ar fi fost disponibile, la fel ca noi – pentru că este convenabil și economisim timp. Deoarece nu aveau acel lux, totul a fost pregătit de la zero folosind ingrediente alimentare naturale, gătite pe aragaz, cuptor sau grătar.

Probabil că ar fi folosit un cuptor cu microunde ca noi și din aceleași motive. Dar atunci structura moleculară a alimentelor pe care le-au consumat ar fi fost modificată de radiația electromagnetică ca și a noastră.

Nu a existat nimic cum ar fi cumpărarea de alimente pregătite pentru bebeluși. Bebelușul a mâncat ceea ce au mâncat toți ceilalți; gătite mai mult și piure, probabil, dar nu au primit aditivii și organismele modificate genetic găsite în borcanele de astăzi.

Mâncarea sugarilor era laptele matern: întotdeauna proaspăt, în sezon, hrănitor și cu temperatura potrivită. În plus, alăptarea furnizează bacterii esențiale și are capacitatea de a reduce drastic alergia alimentară de tot felul la copii.

4. Nu au irosit mâncarea

Mentalitatea în jurul mâncării era diferită decât este acum. Mâncarea nu a fost irosită. Au salvat oase pentru a face borș și au mâncat organe, precum și carne. Există vitamine și minerale în aceste părți ale animalelor care le fac să contribuie semnificativ la o nutriție bine echilibrată.

Mai mult, fermierii nu au injectat animale cu antibiotice și substanțe chimice pentru a le face să crească mai repede. Mai presus de toate, carnea ambalată pentru vânzare nu conținea substanțe chimice și coloranți pentru a le face să pară mai proaspete. O nutriție adecvată sprijină sistemul imunitar, distribuind potențiali alergeni.

5. Fără aditivi, potențiatori , stabilizatori sau OMG-uri

Chiar și alimentele hrănitoare și sănătoase pot fi adulterate de lucrurile care i se adaugă. Alimentele ambalate conțin „ingrediente” suplimentare care îmbunătățesc textura, adaugă culoare și volum, și prelungesc termenul de valabilitate.

Organismele modificate genetic (OMG) nu existau când bunicii tăi erau copii. Practicile agricole nu foloseau utilizarea pe scară largă a îngrășămintelor chimice, erbicidelor și pesticidelor care provoacă alergii alimentare.

6. Vizite medicale limitate

Când bunicii tăi erau bolnavi, ei se îngrijeau cu ajutorul medicinei tradiționale. O mulțime de lichide, supă de pui, odihnă, remedii casnice, alimente vindecătoare și ierburi au făcut parte din proces.

Nu mergeau la medic de fiecare dată când nu se simțeau rău. Nu au luat medicamente pentru fiecare mic disconfort, ci s-au bazat (din experiența anterioară) pe procesul normal de vindecare pentru a se simți din nou mai bine. Mulți nici măcar nu aveau acces la o clinică sau spital din apropiere. Mersul la doctor însemna o cusătură, un os rupt sau că au suferit o afecțiune care le pune viața în pericol.

Fiecare medicament creat de om are un impact asupra sistemului imunitar și poate afecta funcția imunitară, provocând alergie alimentară.

7. Timp petrecut în aer liber

În vremurile trecute, oamenii își petreceau timpul în aer liber jucându-se, socializând, călătorind și făcând mișcare. Nu existau dispozitive electronice la îndemână pentru divertisment și mulți oameni lucrau la muncile câmpului. Expunerea la aer proaspăt, activitate și soare a menținut sistemul imunitar care funcționează optim. De fapt, există o corelație directă cu deficitul de vitamina D și alergiile; cea mai bună sursă de vitamina D este soarele.

Modul în care toate aceste diferențe generaționale afectează experiența unei alergii alimentare este destul de simplu.

 

Ultimele stiri