duminică, septembrie 26, 2021

Depresia și anxietatea, semnal de alarmă! Alimente pe care trebuie să le eviți dacă suferi de depresie sau anxietate.

În această perioadă stresantă și în care omenirea pare că îți schimbă modul de socializare, depresia și anxietatea apar din ce în ce mai frecvent în rândul persoanelor de toate vârstele. Pe lângă faptul că acestea pot fi diagnosticate și tratate la medicul psihiatru/psiholog, o mare importanță în controlul acestora este reprezentată de dietă.

Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea of Las Palmas de Gran Canaria şi Universitatea din Granada au alcătuit „lista neagră” a alimentelor care ne provoacă depresie, irascibilitate și anxietate. La cercetare au participat 9.000 de subiecţi care nu sufereau de boli depresive şi care nu consumau antidepresive.

Participanții au acceptat să consume doar fast-food și produse de patiserie preparate industrial. Ulterior, după şase luni de experiment, 493 de persoane au fost diagnosticate cu depresie. Oamenii de ştiinţă au demonstrat că există o relaţie directă între cantitatea consumată de hrană ieftină preparată rapid şi depresia, stările de anxietate.

Există şi alţi factori care indică faptul că persoanele care consumă mâncare tip fast-food au un risc dublu de a suferi de depresie, faţă de cei care aleg o masă sănătoasă.

În urma recentului studiu, potrivit RADOR, specialiştii au constatat că subiecţii care consumau mai multe produse de tip „fast-food” şi produse coapte industrial erau mai predispuşi spre celibat, spre o viaţă mai sedentară şi spre consumarea unor produse cu un aport caloric redus, în detrimentul fructelor, peștelui, legumelor şi uleiului de măsline.

Depresia și anxietatea, semnal de alarmă!

Așa cum există alimente care te alungă depresia și te fac fericit, există, de asemenea, anumite alimente care ar trebui evitate în cazul în care se dorește ameliorarea simptomelor de depresie.

Specialiștii atrag atenția că există o serie de alimente pot agrava simptomele depresiei.

  • Alcoolul

Există o legătură clară între alcool și problemele de sănătate mentală. O persoană poate bea ca o modalitate de a face față depresiei, dar alcoolul poate agrava sau declanșa noi crize de depresie și anxietate.

  • Mâncarea de tip fast food

Mâncarea fast food poate avea un conținut ridicat de calorii și sărace în nutrienți. Studiile au sugerat că persoanele care consumă regulat fast-food sunt mai predispuse la depresie decât cele care consumă în principal produse proaspete.

  • Alimentele procesate

Alimentele procesate, în special cele bogate în zahăr și carbohidrați rafinați, pot contribui la un risc mai mare de depresie. Când o persoană mănâncă carbohidrați rafinați, nivelurile de energie ale corpului cresc rapid, dar apoi se prăbușesc.

Alimente pe care trebuie să le eviți dacă suferi de depresie sau anxietate

  • Grăsimile rafinate și saturate

Grăsimile rafinate și saturate pot declanșa inflamația sursei de încredere și pot afecta, de asemenea, funcția creierului și pot agrava simptomele depresiei.

  • Sucurile din fructe

Fibrele continute de fructe provoaca senzatia de satietate si incetinesc procesul energetic al organismului. Fara aceste fibre, exista riscul sa consumati doar zahar cu apa, ce va poate creste nivelul de energie rapid, dar la fel de rapid il poate incetini. Acest fenomen va poate crea senzatia de foame, ce va poate enerva. Astfel, anxietatea si/sau depresia pot fi accentuate. Consumati fructul intreg, iar daca va este sete, beti apa.

  • Fumatul

Fumatul şi un program de lucru săptămânal de peste 45 de ore reprezentau alţi factori agravanţi.

  • Pâinea albă

Pâinea albă este preparată din faină alba intens procesată, ce se transformă rapid dupa consum în zahar la nivelul sângelui. Acest lucru poate determina creșterea nivelului de energie, însă și scăderea bruscă a acestuia, ce duce la accentuarea depresiei și/sau a anxietății.

Ultimele stiri