sâmbătă, septembrie 18, 2021

Dieta nordică este deja celebră astăzi! O mulțime de femei din lumea întreagă o urmează și se bucură de efectele ei. Specialiștii susțin că poți să scapi de 5 kilograme într-o lună și este relativ ușor

de ținut, fără să te înfometezi.

Mai mult, anumiți medici spun că această dietă nu este doar o modalitate de a slăbi, ci un mod sănătos de a mânca. Totodată, Organizația Mondială a Sănătății a recunoscut oficial faptul că dieta nordică are beneficii clare pentru sănătate și ne poate ajuta în prevenirea bolilor.

Dieta nordică a fost inventată de specialiștii din Tările Nordice în anul 2004, iar principalul ei avantaj este reducerea riscului pentru bolile de inimă. De asemenea, având foarte puțin grăsimi saturate, sare și zahăr se pare că poate contribui la combaterea obezității, la prevenirea diabetului zaharat.

Presupune

consumul de fructe și legume proaspete

Este o dietă care presupune consumarea de fructe și legume proaspete, semințe, fructe de mare, pește. Dieta nordică, bazată pe piramida alimentară din Marea Baltică, dieta nordică este un plan alimentar bazat pe plante rădăcinoase, pește gras și cereale integrale.

În multe privințe dieta nordică este asemănătoare dietei mediteraneene. Dar, aceasta din urmă încurajează consumul de ulei de măsline plus un pahar de vin roșu zilnic. Pe de altă parte, dieta nordică susține uleiul de rapiță, iar alcoolul consumat cu moderație. Având la bază un regim alimentar care este

compus din substanțe nutritive ajută la ameliorarea unor boli. Dar, sunt specialiști care se aventurează să afirme că ar fi mai bună decât dieta mediteraneană.

Ce este permis să consumi

Practic ai voie să consumi fructe, legume și alimente sezoniere. Poți consuma cereale integrale, pește. Este încurajat consumul de fructe de pădure. Acestea sunt o sursă excelentă de antioxidanți ce combat inflamația și previn creșterea tensiunii arteriale.

Încurajează și consumul de fasole și mazăre în detrimentul cărnii. În plus, acestea conțin o mulțime de nutrienți dar și vitamina B6, calciu,

zinc și fier. Dar, ai voie să mănânci și morcovi, sfeclă roșie, cartofi care sunt bogate în calorii dar și în fibre ce ajută digestia, duc la scăderea colesterolului și combat infecțiile. Poți consuma nuci și semințe care bogate în cupru, potasiu, vitamina E, antioxidanți. Însă trebuie să consumi cât mai puține dulciuri și alimente procesate.

Meniu pe o zi

Micul dejun: o portie de fulgi de ovaz si lapte degresat, o felie de paine din orez cu branza de vaci si cafea sau ceai, fara zahar.

Gustarea de dimineata: O gustare intre micul dejun si pranz este importanta pentru a evita poftele nesanatoase.

1 felie paine de orez cu 2 linguri branza de vaci semidegresata, sau la birou poti servi cateva legume crude si 10 g alune, nuci sau migdale.

Pranzul: Paine de orez cu oua fierte tari Sau Cartofi fierti si o portie de legume crude

In weekend-uri te poti distra in bucatarie pentru a gati supa la masa de pranz.

Gustarea de dupa-amiaza: 1 fruct

Cina:

-150 g peste sau pui
-1 portie mare de legume
-2 cartofi fierti sau 1 felie paine integrala
-1 portie salata cu laptuci sau varza.

Incearca sa consumi 3 zile peste, 2 zile legume, 2 zile carne.

Gustarea de seara: 150 ml iaurt degresat cu fructe de sezon sau, cateodata, o bucata mica de ciocola

Ultimele stiri