duminică, mai 31, 2020

Aportul optim de nutrienți și vitamine se obține printr-un calcul matematic simplu, gustos și sănătos: adunând de-a lungul unei zile cinci porții de legume și fructe, dintre care una poate fi înlocuită de suc proaspăt stors. Uneori însă, viața devine mult prea agitată pentru a atinge acest număr magic. Nutriționiștii români și cei polonezi și-au unit forțele pentru a le da adulților și copiilor deopotrivă cele mai bune sfaturi cu ajutorul cărora să atingă acest ideal.

Citește și:

 

“Cinci porții este minimum. Omul care conștientizează importanța legumelor și fructelor va vrea să consume mult mai mult ”, a explicat nutriționistul Șerban Damian, prezent astăzi la conferința de presă care a marcat încheierea unei campanii desfășurate în țara noastră de Uniunea Națională a Producătorilor de Sucuri din Polonia.

 

Denumit “Cinci porții de legume, fructe sau suc de fructe”, programul s-a desfășurat în perioada 2011-2014 atât în Polonia, cât și în țara noastră, în speranța de a crește gradul de conștientizare a importanței legumelor și fructelor, dar și a sucului de fructe.

Citește și:

 

Nicio masă fără legume și fructe

 

Publicul țintă al campaniei au fost mamele cu copii, care de-a lungul celor trei ani ai programului, au schimbat în bine obiceiurile alimentare ale familiilor lor. Interesant a fost că mai toate mamele au recunoscut că micuții lor preferă fructele (80%), dar nu sunt la fel de interesați de legume (57%). În plus, nouă din zece românce respondente au spus că dau fructe copiilor la școală. Pe de altă parte, doar 12% dintre mame au înțeles importanța numărului magic de cinci porții zilnice, 60% fiind convinse că sunt de ajuns și trei.
Ce înseamnă totuși o porție de legume, fructe sau suc și cum pot fi “strecurate” în dieta oricui?

Citește și:

“O porție înseamnă cam 80 de grame de legumă sau fruct și cam 200 de ml de suc proaspăt stors. Cinci porții sunt ușor de atins dacă mâncăm dimineața o roșie, la prânz o mâncare de legume și un măr ca gustare. Cuvântul cheie este diversitatea”, a mai arătat specialistul Șerban Damian.

 

Potrivit acestuia, ideal ar fi să mâncăm numai de sezon și să alegem piețele în defavoarea hipermarketului, însă nu ar trebui să facem o obsesie din aceste reguli: “Asta-i lumea în care trăim. Nici eu nu am laborator acasă, să văd cum a fost crescută roșia, încerc să mă iau după aspect, miros etc. În timpul iernii, decât nimic, mai bine mâncăm o legumă de import, dar mai bine ar fi să desfacem o conservă, un borcan de gem fără zahăr”.

 

La capitolul sucuri de fructe, lucrurile sunt chiar mai simple. Dacă vă hotărâți să le faceți acasă, aveți grijă să investiți într-un storcător de calitate, care păstrează și pulpa fructului, altfel veți extrage doar zaharurile. Dacă le cumpărați, ciți cât mai bine eticheta. “Acolo unde scrie 60% conținut de fructe, acela nu e suc, e doar o băutură”, explică Julian Pawlak, Președintele Asociației Uniunii Naționale a Producătorilor de Sucuri din Polonia.

Parteneri