Sari la conținut

FOTO. Atenţie, o nouă tentativă de înşelăciune online! Numele Nadiei Comăneci, folosit ilegal pentru o reclamă la un produs medical

Nadia Comăneci este implicată din nou într-o tentativă de escrocherie online cu o reclamă realizată la un produs medical ce promite vindecarea de durerile articulare. Nadia spune că nu și-a dat acordul pentru utilizarea imaginii ei pentru produsul medical și atrage atenția asupra unor astfel de tentative de folosire a imaginii unor persoane cunoscute pentru promovarea ilegală a unor produse.

Pentru a fi cât mai credibili, hackerii au folosit un interviu imaginar postat pe o pagina fake/ clonata a unui important trust de presă din România. La o privire mai atenta se vede ca adresa de internet (URL-ul paginii) nu are nici o legatura cu publicația media a carei imagine este utilizata. (vezi foto)

 

În trecut, sportiva româncă stabilită în Canada a mai fost tinţa unor tentative de utilizarea a imaginii ei pentru fraude online și convingerea oamenilor că o afacere este sigură. Anul trecut, o companie de tranzacții financiare s-a folosit de numele ei pentru a-și promova afacerea.

„This is Fake! Aceasta este o informație falsă! Vă mulțumesc, Nadia”, a scris Nadia Comăneci la acea vreme pe Facebook.

Mai multe vedete, persoane publice si publicații importante de la noi s-au confruntat cu acest fenomen de furt de identitate. Unul dintre cazuri este asociere site-ului capital.ro cu un articol dat chipurile de Ion Țiriac pentru promovarea unei platforme de tranzacționare criptomonede. Bineînțeles, totul este o escrocherie. Cei care fac acest lucru sunt buni cunoscători în ceea ce privește programarea și promovarea pe internet, în special pe rețele sociale, reușind să-și ascundă identitatea.

ATENȚIE: verificați mereu adresa paginii în care vă trimite reclama, aceasta trebuie verificată, sa vedeți daca are un domeniu credibil, este eventual cu .ro, .com, are mai multe pagini de prezentare, are informații clare despre producător, vânzător. Adresa paginii o puteți găsi folosind motoarele de căutare…

Dacă înainte de 1989 numele sportivei era folosit pentru promovarea brandurilor românești, precum Dacia sau ARO, după Revoluție ea a debutat pe piața americană cu o reclama la firma Jockey, care producea lenjerie intimă, aminteşte ziare.com.

 

Elena Marinescu

Elena Marinescu are o vasta experienţă profesională în audiovizual, presa scrisă şi online. A avut colaborări cu publicaţii importante din media, precum "România Liberă", "Capital" sau "Taifasuri", şi se ocupă de domeniul medical de aproape 15 ani.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel