marți, iulie 14, 2020

Uleiul pe care îl consumăm zilnic nu ar trebui să depășească o lingură pe zi. Dar putem găsi diverse trucuri, ca mâncarea să fie la fel de sănătoasă, fără excesul caloric al uleiurilor.

De aceea, dr. Mihaela Bilic atrage atenția tuturor persoanelor care doresc să își regleze stilul de viață. Și le propune untul de susan, ca alternativă atrăgătoare.

Iată ce spune nutriționistul Mihaela Bilic

Citește și:

Decât ulei, mai bine unt… de susan! Vă sugerez să înlocuiți uleiul de floarea-soarelui cu un tip de grăsime mult mai gustos: pasta de susan. Evreii, libanezii și lumea arabă o numesc tahini, iar francezii îi spun “unt” de susan. Se obține din semințe fin măcinate și are un gust aromat, de nucă prăjită. Poate fi folosită ca înlocuitor de ulei în salate sau peste legumele gătite/coapte/la grătar.

Citește și:

Cea mai isteață utilizare pentru tahini este în salata de vinete. În loc să folosești jumătate de sticlă de ulei și să obții un fel de maioneză de vinete, plină de calorii, cu 2 linguri de tahini vinetele se albesc, se leagă și sporesc, iuțeala dispare iar gustul este fabulos. Și humusul, acea pastă de năut care seamănă cu fasolea bătută, are tahini ca ingredient de bază. Se potrivește în orice combinație, cu legume sau leguminoase, dar și ca sos pentru pește și carne.

Citește și:

Pasta de susan se găsește la raioanele de delicatese și este extrem de simplu de folosit: o lingură de tahini se subțiază cu 2 linguri de apă și un strop de zeamă de lămâie, obținând astfel o cremă/sos cu consistență de piure sau de smântână (în funcție de preferințe), ce poate fi întinsă pe paine (precum untul) sau încorporată în orice mâncare, în loc de ulei!

Argumentul nutritiv este că are doar 1/4 din caloriile uleiului și e plină de fibre, care se umflă și dau senzație de sațietate. Și gustul este net superior față de alte grăsimi, e o combinație de semințe prăjite cu aromă de halva și nuci rumenite la cuptor. Inutil să mai spun că poate fi folosită și în deserturi. E suficient să încercați, sigur o s-o “adoptați”, conchide nutriționistul Mihaela Bilic.

Parteneri