vineri, ianuarie 22, 2021
Elena Oceanu

Specialiştii în nutriţie spun că porum­bul nu trebuie să lipsească din alimentaţia zilnică, deoarece acesta reduce riscul apariţiei bolilor cardiace, datorită conţinutului bogat de vitamina E – antioxidant care protejează inima

În plus, aceast conţine din belşug un carotenoid numit beta-cryptoxanthin, care are proprietatea de a preveni apariţia cancerului la plămâni. Această substanţă se mai găseşte în legume şi fructe de culoare portocalie, precum papaya, portocalele, dovleacul sau piersicile.

Nutriţioniştii spun că o cană cu boabe de porumb oferă 15% din necesarul zilnic de acid pantothenic, vitamina B5. Această vitamină e folosită pentru transformarea carbonaţilor complecşi în glucoză, care alimentează energia organismului. În plus, beta-carotenul din porumb creşte rezervele de hemoglobină, o proteină care transportă oxigenul la celule şi ajută la prevenirea oboselii. Hidrocarburile din compoziţia chimică a porumbului dau energie şi nu permit depunerea grăsimii.

În acelaşi timp, aceeaşi cană cu porumb oferă 24% din necesarul zilnic de thiamină. Aceasta este o substanţă necesară în reacţiile enzimatice legate de producţia de energie şi e, de asemenea, foarte importantă pentru celulele creierului şi funcţia cognitivă. Mai mult, thiamina e necesară pentru sinteza unui neurotransmiţător esenţial pentru memorie. Lipsa acestui compus din organism are legătură cu instalarea senilităţii şi a bolii Alzheimer.

Sursa: obiectiv.info