Sari la conținut

Leguma care scade colesterolul și protejează oasele. Reprezintă o adevarată comoară pentru sănătate

legume
sursa foto: arhiva doctorul zilei
Cea mai bună legumă pentru colesterol

Legumele reprezintă un element de bază într-o dietă echilibrată și hrănitoare. În plus, scade colesterolul, protejează oasele și are efect preventiv împotriva cancerului.

Nu doar medicamentele te aută să scazi colesterolul, să reduci inflemația din corp sau să protejezi oaselede boli, ci și natura. O legumă adesea trecută cu vederea aduce umai beneficii organismului uman.

Cea mai bună legumă pentru oase și colesterol

Varza de Bruxelles
Sursa foto: arhiva Doctorul Zilei

Leguma cu efect preventiv împotriva cancerului

Varza de Bruxelles, căci despre ea este vorba, face parte din familia Cruciferelor: varza, varza și conopida. Reprezinta o adevarata comoara pentru sanatate. Potrivit cercetătorilor, ingredientul sulforafan din varza de Bruxelles are un efect preventiv împotriva cancerului, în special a cancerului de stomac, adică a bacteriei B. pylori.

Mai mult, sulforafanul din varza de Bruxelles protejează împotriva radiațiilor solare și protejează excelent inima și sistemul vascular de procesele inflamatorii.

Pare capete mici de varză și conține totul, în afară de calorii. Se potrivește bine cu preparate cu gust expresiv sau cu un dressing care conține oțet balsamic, relatează The Health Site.

Cea mai bună legumă bogată în proteine, fibre alimentare, acizi grași omega 3 și omega 6, vitamine

Ca să păstrați toate substanțele utile din această legumă, fierbeți-o puțin, iar în apă adăugați puțin ulei de măsline și ardei roșu. Această legumă este extrem de bogată în proteine, fibre alimentare, acizi grași omega 3 și omega 6, vitamine, în special vitaminele C, A, K, E și complexul B. Persoanele care consumă 300 de grame de varză de Bruxelles în fiecare zi au o concentrație de vitamina C în sânge cu 37 la sută mai mare, mai arată publicația, potrivit studiilor.

Leguma este, de asemenea, bogată în minerale, dintre care majoritatea sunt potasiul, manganul, cuprul, calciul, fierul și fosforul. Potasiul este o componentă importantă în celule și fluide corporale care ajută la controlul ritmului cardiac și al tensiunii arteriale. Manganul este important ca cofactor pentru enzimele antioxidante, în timp ce fierul este necesar pentru formarea celulelor sanguine.

Leguma care conține acid folic și flavonoide

Ca o sursă excepțională de antioxidanți, ajută la atenuarea unui număr mare de probleme de sănătate. Această legumă este extrem de importantă pentru întărirea imunității, dar și ca purificator al organismului de ingrediente nocive, deoarece ajută intestinele să funcționeze mai bine. Datorită complexului de vitamine pe care îl conține, previne apariția osteoporozei și face pielea mai strălucitoare.

Leguma recomandată persoanelor care au dureri cronice

Vitaminele A și C sunt deosebit de importante pentru menținerea catifelării și strălucirii pielii. Are efecte antibacteriene și antivirale. De asemenea, este recomandat persoanelor care au dureri cronice din cauza modificarilor degenerative, precum reumatism, artrita, sciatica.

Cercetările arată că obții cei mai mulți nutrienți din varza de Bruxelles dacă îi consumi sub formă de suc, adaugă publicația. Consumul de legume crude într-o salată este al doilea în ceea ce privește absorbția nutrienților. Dacă nu vrei să mănânci varză de Bruxelles crudă, cel mai bine este să-i aburești.

 

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel