marți, decembrie 1, 2020
Irina Lungu

Magneziul este un mineral extrem de important în organism, iar carența sa duce adesea la stări de depresie. Mai mult, deficitul de magneziu este adesea legat de crampe. De asemenea, lipsa magneziului predispune la insomnie, dar și la probleme digestive.

Magneziul este vital pentru funcțiile biologice și o stare de sănătate optimă. Este al patrulea mineral ca pondere, din organism. Mai mult de 300 de enzime diferite se bazează pe prezența magneziului din corp pentru o bună funcționare. Este crucial pentru funcția metabolică.

Medicii recomandă întotdeauna magneziu pentru tratarea crampelor musculare la femeile gravide. Acest mineral este important pentru sănătatea musculară, deoarece stimulează recaptarea calciului în țesuturi, ajutând astfel la menținerea musculaturii puternice şi împiedicând apariția crampelor.

Mai mult, magneziul ajută la absorbția de potasiu, care este, de asemenea, importantă pentru funcţionarea musculară.

Doza zilnică recomandată pentru un adult este de aprox. 310-420 mg pe zi, în funcție de vârstă și sex, deși anumiți cercetători spun că pentru o sănătate optimă, avem nevoie de 600 – 900 mg/zi.

Ce să mănânci dacă ai carență de magneziu

Dacă aveți deficit de magneziu, mâncaţi semințe de dovleac, spanac, kale, migdale, avocado, banane, fasole, tofu, lapte de soia, caju, pecan, nuci. Dacă doriți să luaţi un supliment, consultați mai întâi medicul.

Magneziul are un rol important în tratarea osteoporozei. Magneziu se află și în orezul brun, spanac, anghinare, cartofii dulci, semințe de susan sau de in.

Pentru cele mai bune rezultate, când luăm suplimente, este bine să asociem magneziul cu calciu, vitamina K2 și vitamina D. Este foarte importantă balanța dintre acestea, cei patru nutrienți lucrând împreună sinergic. Dacă nu sunt echilibrate acestea patru, apar problemele, de aceea au existat cazuri când suplimentele de calciu au fost asociate cu riscul crescut de infarct sau AVC, iar unii au experimentat toxicitatea vitaminei D.

Doza ideală nu este cunoscută, dar avem câteva sugestii: rația dintre magneziu și calciu ar trebui să fie 1:1, dar cum alimentația ne oferă mai mult calciu decât magneziu, unii medici spun că ar fi mai bine ca magneziul să fie de 2, 3 ori mai mult decât calciul, atunci când administrăm suplimente.

Parteneri