Sari la conținut

Medic cardiolog: zilnic iau aceste 3 suplimente. Previn obosela și stimuleză funcția imunitară

vitamine pentru memorie si ficat
Sursa foto: arhiva Doctorul Zilei
cele mai imoprtante vitamine pentru memiorie si ficat

Dr. Danielle Belardo și-a dedicat cariera studiului inimii și ajută pacienții și publicul larg să trăiască o viață mai sănătoasă.

Cardiologul din Los Angeles, găzduiește și un podcast care educă publicul despre cum să reducă riscul de boli cardiovasculare și discută ultimele tendințe de sănătate.

O întrebare pe care oamenii i-o pun frecvent, spune Belardo, este despre suplimente. Oamenii vor să știe dacă ar trebui să ia suplimente și, dacă da, ce tip de suplimente, informează Yahoo News.

În timp ce Belardo spune că majoritatea suplimentelor nu sunt necesare decât dacă aveți o deficiență, ea adaugă că sunt câteva utile, în funcție de o serie de circumstanțe, cum ar fi locul în care locuiți și dieta personală.

Cele 3 suplimente luate de un medic cardiolog

Iată cele trei suplimente pe care Belardo spune că le ia în fiecare zi.

Acid folic

Acidul folic este forma sintetică de acid folic sau vitamina B9.

Acidul folic este recomandat tuturor femeilor aflate la vârsta fertilă, spune Belardo. Belardo, care are peste 30 de ani, spune că ia zilnic o multivitamină care conține acid folic.

Centrul SUA pentru Controlul și Prevenirea Bolilor recomandă femeilor să consume zilnic 400 de micrograme de acid folic.

Deși majoritatea oamenilor primesc suficient acid folic prin dieta lor, CDC recomandă oricărei persoane capabile să rămână însărcinată să ia acid folic, deoarece aproximativ jumătate dintre sarcinile din SUA sunt neplanificate,  iar acidul folic poate preveni malformații congenitale majore.

Vitamina B12

Belardo urmează o dietă vegană, care este considerată sănătoasă pentru inimă. Pentru mulți vegani, vitamina B12 poate fi greu de găsit, deoarece se găsește în mod natural în alimente precum carne, lactate, ouă și pește, dar nu și plante.

Totuși, este încă necesar să obțineți vitamina B12, deoarece este esențială în formarea globulelor roșii și a ADN-ului.

analize vitamina b12
Sursă foto: arhiva Doctorul Zilei

Veganii și vegetarienii sunt expuși unui risc mai mare de deficiență de vitamina B12, ceea ce poate duce la simptome precum ace în mâini și picioare și senzație de oboseală.

Deși veganii și vegetarienii pot obține B12 prin alimente fortificate, cum ar fi laptele și cerealele, asigurându-vă că atingeți doza zilnică mică, dar necesară, de 2,4 micrograme „poate necesita multă planificare”, spune Belardo.

Drept urmare, ea recomandă ca „oricine este pe o dietă exclusiv pe bază de plante, fie vegană sau vegetariană, să suplimenteze cu B12 doar pentru a fi în siguranță”.

Vitamina D

La fel ca biohackerul Bryan Johnson și imunologul Dr. Anthony Fauci, Belardo ia un supliment de vitamina D.

Vitamina D ajută la absorbția calciului și poate ajuta, de asemenea, la prevenirea crampelor musculare, la reducerea inflamației și la îmbunătățirea funcției imunitare.

La fel ca vitamina B12, poate fi dificil pentru vegani să obțină vitamina D numai prin dietă, spune Belardo, „deoarece se găsește în cantități semnificative în principal în produsele de origine animală”.

Mediul și genetica dumneavoastră vă pot expune și la riscul unei deficiențe de vitamina D, spune Belardo.

„Vitamina D depinde de locul în care locuiți, de cât de multă expunere la soare aveți și de diferiți factori genetici, precum și de cât de mult din alimente fortificate consumați cu vitamina D.”

În timp ce expunerea la soare vă poate crește nivelul de vitamina D, Belardo observă că Academia Americană de Dermatologie nu recomandă expunerea la soare, deoarece poate crește riscul de cancer de piele.

„Iau un supliment de vitamina D pentru că evit cu orice preț să mă ard din cauza soarelui”, a spus ea.

Înainte de a lua oricare dintre aceste suplimente, spune Belardo, este important să discutați cu un medic pentru a determina doza adecvată și frecvența unui supliment pentru a vă satisface nevoile individuale de sănătate.

Doctorul zilei whatsapp channel

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si: