sâmbătă, iunie 25, 2022

Colesterolul este o sperietoare medicala pentru multi dintre oameni. Dar trebuie sa stiti ca avem nevoie de el pentru a produce hormoni, vitamina D, este esential in mentinerea normala a membranelor celulare etc, explică dr. Elena Păcuraru, medic primar medicină internă, pe pagina sa de Facebook.

La cantitatea totala a colesterolului nostru contribuie atat productia de la nivelul ficatului cat si aportul din alimente.

Te-ar mai interesa: Informații uluitoare despre moartea Prințesei Dian...

”Este clar acum, ca nu tot colesterolul este rau si numai de noi depinde cat de mult colesterol bun producem. Pentru ca aceasta balanta dintre colesterolul rau, numit LDL-colesterol si cel bun, numit HDL-colesterol este reglata strict de stilul nostru de viata deoarece ficatul produce colesterolul corect, cel necesar functionarii normale a organismului,” explică dr. Păcuraru.

Diferențele dintre colesterolul bun și colesterolul rău

Potrivit medicului internist, LDL-colesterolul este cel care depune colesterolul in peretii arterelor, ingrosandu-le si scazand fluxul de sange catre diverse tesuturi si organe.. Consumul excesiv de carne, lactate si grasimi, mai ales cele hidrogenate, alaturi de sedentarism si fumat, duc la cresterea excesiva a acestei fractii, predispunand acesti oameni la boli cardio si cerebrovasculare.

Te-ar mai interesa: Usturoi: cum să-l folosești pentru curățarea arter...

HDL-colesterolul este fractia care transporta excesul de cholesterol spre ficat, reducand riscul depunerii acestuia in peretii arteriali. Valoarea de preferat pentru acesta este de minimum 55 mg/dl la femei si 45 mg/dl la barbati.

Cum ne creștem colesterolul bun

Dr. Elena Păcuraru ne ofera cateva trucuri nemedicamentoase care ne pot crea un raport bun intre cele doua fractii ale colesterolului:

  1. Anumite alimente, consummate cu regularitate vor creste valoarea colesterolului bun: uleiul de masline, pestele oceanic gras, de doua ori pe saptamana (macrou, sardine, ton, somon dar si scrumbia de Dunare), leguminoasele (fasole, linte, mazare, soia), avocado, fructele cu continut ridicat de fibre (prune, mere, pere), cereale integrale, nucile, muraturile la saramura si varza murata.
  2. Exercitiul fizic efectuat cu regularitate asigura un raport bun intre HDL si LDL-colesterol. Pentru cei cu slujbe ce nu implica efortul fizic sustinut si nu gradinaresc acasa, trebuie sa gaseasca o formula pentru acest obiectiv: o bicicleta medicinala in fata televizorului, o “gasca” de doamne sau de domni care merg impreuna la sala, la alergat in parc, la piscina sau la un club de dans etc.
  3. Probioticele sunt esentiale in acest demers. In nenumarate randuri v-am atras atentia asupra importantei majore a florei intestinale asupra sanatatii noastre. Daca nu va plac muraturile sau kefirul, atunci luati un probiotic de buna calitate, permanent.
  4.  Consumati portii mici de mancare pentru a atinge greutatea corecta (pentru supraponderali).
  5. Dormiti suficient.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private