Sari la conținut

Nutriționist celebru, secretul unei digestii ușoare: Fă asta și slăbești cu siguranță. Poți pierde 20 de kilograme în câteva luni

Alimentatia corecta
Sursa foto: arhiva Doctorul Zilei
Comportamentul din timpul mesei care influențează creșterea îm greutate

Nutriționist celebru, dezvăluie secretul unei digestii ușoare. Mihaela Bilic, unul dintre cei mai cunoscuți specialiști în ceea ce se numește managementul obezității, a dezvăluit care este metoda simplă prin care putem să ne asigurăm o digestie ușoară și un slăbit sigur și sănătos.

Nutriția începe din moemntul în care introduci alimentul în gură. Când mănânci, corpul tău digeră de fapt alimentele în toate punctele procesului, nu doar în interiorul stomacului.

Nutriționist celebru, secretul unei digestii ușoare

Așadar, în timp ce mesteci alimente, corpul tău lucrează din greu pentru a extrage nutrienții de care are nevoie pentru a funcționa corect – procesul începe în gură!

„Cine mestecă mult și bine, slăbește. Credeați că ați încercat totul în materie de cură de slăbit? Ei bine, diete ciudate există de când lumea și chiar dau rezultate.

Horace Fletcher a intrat în istoria nutriției sub numele de “Marele Mestecător”, folosind o metodă simplă: fiecare înghițitură de mâncare trebuie mestecată de 32 de ori.

Ideea aparține lordului William Gladstone, prim-ministru britanic pe la 1880, care recomandă mestecatul drept metodă de slăbit, detox și reglare a digestiei.

Fletcher se pune pe mestecat și slăbește 20 kg în doar câteva luni. Mecanismul este simplu și corect, cu cât mestecăm mai bine, cu atât digerăm mai ușor și ne săturăm cu mai puțină mâncare”, a scris dr. Mihaela Bilic pe Facebook.

Ce înseamnă să mesteci corect: fiecare fel de mâncare presupune 12-15 înghițituri

A mesteca corect nu este vorba despre meditație sau atenție și nu este despre a pierde timpul cu ceva când ai putea face lucruri mai interesante.

Mestecarea incorectă a alimentelor poate face ca bucăți mari de alimente să treacă prin sistemul digestiv fără ca nutrienții să fie extrași în mod corespunzător. Când se întâmplă acest lucru, practic irosești o mulțime de nutrienți pe care corpul tău îi dorește și de care are nevoie pentru a funcționa corect.

„Fiecare fel de mâncare reprezintă 12-15 înghițituri și va dura 15-20 min să-l consumăm, fix cât îi trebuie creierului să spună că s-a săturat!

O masă completă necesită nu mai puțin de 2500 “mestecături”, așa că fie ne plictisim, fie obosim…dar sigur ne oprim

Mestecatul este sănătos, indiferent că vorbim de alimente bogate în fibre (cereale, fructe, legume), carne sau brânză.

Fletcher recomandă să mestecam, chiar și simbolic, inclusiv lichidele (lapte, supă) și să nu înghițim decât atunci când îmbucătura de mâncare s-a lichefiat total.

Eu spun că merită încercat, măcar ca exercițiu împotriva lăcomiei și impulsivității alimentare”, este recomandarea medicului nutriționist.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel