vineri, aprilie 23, 2021

OMS. 5 obiceiuri alimentare sănătoase pentru a lupta împotriva COVID-19.

Trebuie spus că niciun aliment nu a fost dovedit științific că luptă sau previne în mod specific COVID-19, până acum. Cu

toate acestea, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) are câteva recomandări în ceea ce privește obiceiurile alimentare sănătoase pentru combaterea COVID-19. Aceste recomandări sunt toate legate de întărirea și menținerea unui sistem imunitar sănătos. Un sistem imunitar sănătos este cheia pentru combaterea oricărui virus, inclusiv unul cum ar fi COVID-19.

OMS. 5 obiceiuri alimentare sănătoase pentru a lupta împotriva COVID-19

1. Includeți întotdeauna fructe și legume în farfurie

OMS afirmă că un sistem imunitar sănătos este susținut prin furnizarea pentru organism de

mulți nutrienți diferiți. O modalitate ușoară de a obține o varietate de vitamine și minerale în dietă este prin includerea fructelor și legumelor pe farfurie în timpul meselor.

Potrivit Universității din Cincinnati Health (UC Health), „cu cât farfuria dvs. este mai colorată cu o varietate de opțiuni din lista de mai jos, cu atât mai bine”. Unele dintre cele mai bune fructe și legume pentru un sistem imunitar puternic includ cele cu un număr mare de vitamina C (cum ar fi citricele și verdețurile). Beta-carotenul (legume cu rădăcină portocalie). Antioxidanți (fructe de pădure) și vitamina

E (avocado).

Cu o astfel de varietate de alimente, administrarea unui multivitamin ar fi un supliment ușor de rezolvat problema. Cu toate acestea, potrivit eatthis.com, UC Health afirmă că organismul tău absoarbe nutrienții „mai eficient atunci când provine din surse de alimente întregi”.

Așa că fă-ți o favoare și adună legumele și fructele pe farfurie la fiecare masă și aprovizionează-te cu aceste 15 cele mai bune fructe și legume congelate de ținut la îndemână.

2. Adăugați cereale integrale și leguminoase

OMS spune că o dietă sănătoasă și echilibrată provine dintr-o

varietate de alimente. Inclusiv carbohidrați care provin din cereale integrale și leguminoase. Într-un studiu publicat de The American Journal of Clinical Nutrition, s-a dovedit că o dietă bogată în cereale integrale afectează pozitiv sănătatea intestinelor. Precum și markerii imuni și inflamatorii pentru adulți.

Schimbă cerealele rafinate din dieta ta (pâine albă, cereale zaharoase, paste albe) cu cereale integrale (pâine integrală, fulgi de ovăz, paste integrale). Astfel, intestinul tău și sistemul imunitar, în  general, vor vedea o diferență drastică în timpul COVID -19.

Leguminoasele sunt,

de asemenea, o sursă excelentă de carbohidrați complecși de încorporat în dietă datorită calităților lor de stimulare a imunității. Potrivit Everyday Health, datorită conținutului ridicat de proteine, leguminoasele (fasole, năut, linte etc.) sunt importante pentru construirea țesuturilor musculare. Iar mușchii puternici sunt legați de un sistem imunitar puternic.

OMS. 5 obiceiuri alimentare sănătoase pentru a lupta împotriva COVID-19

3. Obiceiuri alimentare sănătoase. Gustare pe bază de nuci

După cum am menționat, vitamina E este un antioxidant important pe care îl aveți în dietă, datorită calităților sale de stimulare a imunității și de combatere a virusului. Iar nucile sunt o sursă imensă de vitamina E. Potrivit Clinicii Cleveland, alimentele vegetale bogate în grăsimi care conțin cantități bogate de vitamina E, sunt și avocado și uleiurile.

Nucile sunt un aliment bogat în calorii. Prin urmare, ele sunt o gustare excelentă de luat în considerare cu ceașca de ceai de după-amiază. Unturile de nuci sunt, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina E. Și, atunci când sunt asociate cu un fruct bogat în vitamina C (cum ar fi merele), poate fi o gustare incredibilă pentru stimularea imunității pentru a combate COVID-19.

4. Adăugați alimente de origine animală

Potrivit unui studiu publicat de The Journal of Nutrition, „alimentele de origine animală pot furniza o varietate de micronutrienți care sunt greu de obținut în cantități adecvate numai din alimentele de origine vegetală”.

Acești micronutrienți includ vitamina A, vitamina B-12, riboflavină, calciu, fier și zinc. Aceștia sunt micronutrienți deosebit de greu de consumat atunci când o persoană urmează o dietă vegetariană. O dietă bogată în tot felul de vitamine și minerale este cea mai bună modalitate de a vă întări sistemul imunitar și de a evita orice tip de boală.

Cele mai bune alimente de origine animală pentru a fi încorporate în dietă sunt produsele lactate, subprodusele de origine animală (cum ar fi ouăle) și carnea. Mai ales proteine ​​slabe și peștele bogat în omega-3.

5. Consumați alimente neprocesate și mențineți-vă dieta diversă

În general, cel mai bine este să obțineți acei micronutrienți consumând alimente neprocesată și o varietate diversă! Umpleți farfuria cu tot felul de alimente neprocesate. Este cel mai bun mod de a vă asigura că obțineți toate vitaminele și mineralele necesare pentru un sistem imunitar sănătos. Este, de asemenea, unul dintre cele mai bune obiceiuri alimentare pentru a lupta cu COVID-19.

Cercetările nu evidențiază că anumite alimente sunt benefice pentru combaterea COVID-1. Cu toace acestea, OMS susține că o dietă bogată într-o varietate de nutrienți din fructe, legume, cereale integrale, leguminoase, nuci și alimente de origine animală este cel mai bun mod de a combate acest virus.

Ultimele stiri

Parteneri