luni, iunie 14, 2021

Pandemia și stresul la copii. 5 sfaturi pentru gestionarea stresului la copi.

La peste un an de la începutul pandemiei de coronavirus, avem mai multe informații despre impactul Covid asupra societății

decât am avut inițial. Astfel, specialiștii vorbesc despre o creștere semnificativă a stresului la copii, care trebuie abordată, deoarece poate duce la efecte pe termen lung asupra stării mentale și a sănătății copiilor.

COVID-19 a afectat în mod egal sănătatea fizică și mentală a oamenilor. În timp ce vorbim despre efectele adverse ale COVID-19 asupra sănătății mintale a adulților, nu trebuie să uităm de impactul asupra sănătății mintale a copiilor.

Mai multe studii, precum studiul publicat în PubMed Central numit „Impactul COVID-19 și blocarea asupra sănătății mintale a copiilor și adolescenților:

o analiză narativă cu recomandări”, au arătat efectul nesănătos al pandemiei asupra sănătății mintale a copiilor.

Semne de stres la copii

Primul pas pentru a ajuta copiii să gestioneze stresul este identificarea semnelor și simptomelor. Copii sunt diferiți și răspund diferit, dar există câteva semne comune pe care trebuie să le urmăriți:

  • Senzație de retragere din activități care odată au fost apreciate și prețuite de copil.
  • Prezintă emoții recurente de furie, frustrare, iritabilitate și agitație.
  • Experimentarea durerilor corporale și a durerilor

    de cap.

  • Afișarea unui comportament neobișnuit de nedezlipire de părinți, cu dificultăți în separarea de părinți sau nevrând să rămână singur.
  • Modificări ale tiparului de alimentație, care merg de la omiterea meselor și pierderea poftei de mâncare la consumul excesiv și foamea recurentă.
  • Prezentarea retragerii sociale și a anxietății în situații care implică alte persoane.
  • Schimbarea orelor de somn care duc la lipsa de somn sau somn excesiv.
  • Se simte obosit tot timpul.
  • Incapacitate sau dificultate de concentrare. Lipsa motivației de a face activități.

Sfaturi pentru gestionarea stresului la copii

Unele metode prin care vă puteți ajuta copiii să gestioneze stresul sunt următoarele:

1. Este extrem de important să aveți răbdare atunci când aveți de-a face cu copiii

Arătarea oricărei forme de furie la modul în care ei se exprimă poate duce la șovăirea lor de a-și împărtăși sentimentele. Acest lucru trebuie evitat lucrând la ascultarea și observarea comportamentului copilului cu atenție, răbdare și acționând în consecință, astfel încât să nu se simtă amenințați și neînțeleși.

2. Asigurați-vă de faptul că ai voștri copii

nu se simt izolați

Acest lucru poate fi realizat prin angajarea în activități împreună, stabilirea de contacte fizice cu copilul prin îmbrățișări, sărutări și asigurarea faptului că copilul știe că părinții lor sunt acolo cu ei și că nu sunt singuri.

3. Comunicați cât mai mult cu cei mici

Adesea, copiii nu pot înțelege ceea ce simt, ceea ce poate duce la o exprimare nesănătoasă. Părinții trebuie să-și încurajeze copiii să fie expresivi vorbind cu ei, inițiind conversații despre ziua, sentimentele și emoțiile lor și să le vorbească în fiecare zi.

4. Exercițiile fizice pot ajuta la creșterea stării de spirit în mare măsură.

Cu toate acestea, este posibil să nu fie ușor să îi convingeți pe copii să urmeze o rutină de exerciții consecventă. Părinții trebuie să opteze pentru sesiuni de exerciții cu copiii lor pentru a le îmbunătăți sănătatea, precum și sănătatea copiilor, fără ca aceștia să se simtă pierduți.

5. Promovează obiceiuri alimentare sănătoase în casă

Includeți o dietă echilibrată, bogată în alimente care stimulează starea de spirit, care poate ajuta la îmbunătățirea sănătății mintale a întregii familii. Mâncați împreună pentru a face masa mai fericită și mai bună. Încurajați-i să bea apă pe tot parcursul zilei.

 

Ultimele stiri

Parteneri