duminică, iunie 13, 2021

Vitamina D este esențială pentru funcționarea corespunzătoare a organismului nostru, în special a sistemului osos. În lipsa vitaminei D, oasele pot deveni fragile și vulnerabile, punând în pericol integritatea sistemului

osos. Iată care sunt primele simptome ale deficitului de vitamina D și, de asemenea, cum îi asiguri un nivel optim.

Deficitul de vitamina D poate cauza fracturi, demineralizare osoasă, depresie și durere. Vitamina D are o multitudine de funcții la nivelul întregului organism, o cantitate suficientă fiind necesară pentru funcționarea normală a organismului.

Simptome frecvente ale deficitului de vitamina D

Potrivit csid.ro, oboseala este un simptom al lipsei de vitamina D frecvent întâlnit. Adesea, acest simptom este ignorat de majoritatea persoanelor care, în realitate, nu au destulă vitamina

D în organism.

Intimitatea poate avea, de asemenea, de suferit.Un deficit accentuat de vitamina D poate cauza disfuncție erectilă.

Deşi cauzele sclerozei multiple nu au fost elucidate în întregime până acum, există teorii care enumără şi lipsa vitaminei D din organism ca fiind una dintre factorii care pot declanşa boala.

Cum asigurăm un nivel optim?

”Cel mai important aport de vitamina D vine tot din alimentaţie, dar numărul de alimente care o conţin este limitat” explică Dragoş Cătălin Dănescu, medic de familie, citat de csid.ro.

Surse de hrană animale precum peşte, lapte

conţin vitamina D în mod natural ”Vitamina D se găseşte în ficat, peşte (cod, somon, ton, sardine), carne de vită, gălbenuş de ou, lapte. În plus, este de menţionat faptul că, în asimilarea vitaminei D, foarte importantă este expunerea adecvată la lumina soarelui care favorizează absorbţia acesteia” a mai explicat medicul de familie.

Recomandarea standard de expunere solară pentru un aport suficient de vitamina D este de 10-15 minute de expunere solară pe braţe şi faţă, de câteva ori pe săptămână, fără utilizarea unei creme de protecţie solară (care blochează unele din razele ultraviolete necesare

producerii vitaminei D).

Cu toate acestea, nu uitați că expunerea îndelungată la soare, fără ărotecție solară, poate dăuna organismului.

 

 

Ultimele stiri

Parteneri