Cum facem să privim partea plină a paharului? Explicațiile psihologului

Cum facem să privim partea plină a paharului? Explicațiile psihologului
Cum facem să privim partea plină a paharului? Explicațiile psihologului

Peste tot auzi îndemnul: Privește partea plină a paharului! Este foarte adevărat însă cum să reușim să vedem această parte a vieții?

Realitatea este că suntem din ce în ce mai stresați, mai obosiți, mai fără chef de viață din lipsa timpului liber și a greutăților pe care le traversăm zilnic. Care este rolul gândirii pozitive în creșterea calității vieții și cum ajunge să deținem un astfel de mod de a gândi, ne-a spus Luminița Lișca, psihoterapeut la Clinica de fericire.

Practic, specialiștii susțin că noi, oamenii, avem puterea de a ne programa sau seta subconștientul de a transforma gândirea negativă în gândire pozitivă.

În primul rând trebuie foarte bine înțeles rolul acestei gândiri pozitive. Păi, spun specialiștii, este foarte simplu de înțeles. Atunci când alegi să vezi lucrurile bune din orice ți se întâmplă, sufletul tău se umple de speranță și voie bună. Mai mult, gândirea pozitivă te va face să descoperi noi modalități de a-ți atinge obiectivele de zi cu zi.

Emoțiile pozitive să le depășească pe cele negative

“Fericirea este mult mai ușor de atins atunci când pornești la drum în fiecare zi cu gânduri pozitive. Gândirea plină de speranță este construită de judecata noastră, de capacitatea noastră de a porni de la ideea că ne putem atinge obiectivele pe care ni le-am propus și că le vom atinge. Este suficient să facem mici modificări în modul în care privim întâmplările din viața noastră. Viața reală este o sumă de emoții pozitive ori negative. Ceea ce este cu adevărat important este ca emoțiile pozitive să le depășească pe cele negative”, ne-a explicat terapeutul.

Acesta a mai subliniat și faptul că această gândire pozitivă este un cumul de sentimente pozitive, care sunt vitale pentru starea noastră de bine, pentru bunăstarea noastră și contribuie nemijlocit la creșterea sănătății personale, la dezvoltarea abilităților intelectuale, sociale, psihologice și fizice.

“Bucuria, plăcerea, împlinirea, încântarea, veselia, uimirea, dorința, satisfacția, iubirea și fericirea sunt doar o parte din emoțiile pozitive care alcătuiesc gândirea pozitivă. Emoțiile pozitive deschid mintea, ne fac mai buni, ne ajută să gândim mai bine, ne ajută să ne dezvoltăm, să căpătăm mai multe abilități și să ne construim resurse noi care pun bazele unor emoții pozitive viitoare”, a continuat specialista. 

Trebuie să învățăm să construim sentimente pozitive

Luminița Lișca spune și că pentru a avea o viață liniștită, armonioasă trebuie să învățăm să construim sentimente pozitive, să descoperim lucruri noi care să ne facă să ne simțim mai bine.

“Este important să fim deschiși la dezvoltare personală, la învățare continuă, la acumulare de experiențe noi și la avea o gândire flexibilă. Să renunțăm la gândirea rigidă, dihotomică. Să aflăm cine suntem, ce ne dorim, care ne sunt nevoile, interesele, cum ar putea ca viața noastră să fie mai bună, mai sigură, mai împlinită. Gândirea pozitivă poate fi sporită prin a fi autentici, a ne da voie să strălucim și să ne arătăm adevărata fire. Dar și prin timpul dedicat prietenilor și mai ales familiei. Sau să facem acte de caritate și, foarte important, să devenim mai buni cu noi dar și cu cei din jurul nostru”, a mai spus psihologul.

Nu în ultimul rând, pentru a fi în armonie cu tine. Pentru a fi bine din punct de vedere emoțional, ar trebui să învățăm să fim recunoscători pentru ceea ce este bun în viața noastră! A voastră, a tuturor!

55 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox