Mai puține ore de somn ÎNSEAMNĂ o viață mai scurtă. Câte ore trebuie să dormim, de fapt, și ce boli grave vin la pachet cu lipsa de somn

Mai puține ore de somn ÎNSEAMNĂ o viață mai scurtă. Câte ore trebuie să dormim, de fapt, și ce boli grave vin la pachet cu lipsa de somn
Mai puține ore de somn ÎNSEAMNĂ o viață mai scurtă. Câte ore trebuie să dormim, de fapt, și ce boli grave vin la pachet cu lipsa de somn

Matthew Walker este un reputat neurolog, care a studiat cum lipsa de somn crește riscul de cancer, atac de cord sau Alzheimer și ce putem face.

Walker este expert în somnologie și conduce centrul de somnologie de la Universitatea Berkeley, California. Obiectivul institutului este de înțelege impactul somnului asupra oamenilor, de când se nasc și până mor, când sunt bolnavi sau sănătoși. Când vine vorba de somn, Walker nu se poate limita la sfaturi legate de ceaiul de mușețel și băi calde. E de părere că ne confruntăm cu o tragică și acută lipsă de somn, relatează TheGuardian.

Walker a scris cartea ”De ce dormim”, unde încearcă să găsească legătura exactă dintre lipsa de somn și boli grave, precum cancer, diabet, obezitate, lipsa memoriei.

Lipsa de somn înseamnă orice somn mai scurt de 8 ore, oricât de ciudat ar părea. Fără somn, nimic nu mai funționează la parametri normali în organismul uman. În primul rând, apare o hiperglicemie. Cu cât dormi mai puțin, cu atât vei fi mai predispus să te îngrași. Hormonul leptină se diminuează și el ține în frâu senzația de sațietate. De aceea, vei simți foamea mai acut, atunci când nu dormi suficient.

De asemenea, somnul are un puternic efect asupra sistemului imunitar, de aceea, când suntem răciți, primul instinct este să ne culcăm. Organismul dorește să se refacă prin somn. Când dormi mai puțin, chiar și o noapte doar, rezistența ta va scădea dramatic.

Când ești obosit, ești mult mai predispus să răcești. De asemenea, cei odihniți corect răspund mult mai bine la vaccinul antigripal. Și așa cum spunea Matthew Walker, lipsa de somn afectează sistemul de apărare împotriva celulelor canceroase. Un studiu recent a relevat că turele de noapte și somnul haotic cresc riscul de a face cancer, inclusiv de sân, prostată, endometru sau colon.

Pe parcursul vieții, dacă ai constant o lipsă de somn, șansele de a face Alzheimer sunt foarte mari. Specialiștii afirmă cu tărie că și adulții au nevoie de 8 ore de somn, putând astfel să alunge afecțiunile grave, dar și pentru a avea ”teren” bun pentru noi amintiri, dar și capacitate de a învăța mereu lucruri noi.

0 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox