miercuri, iulie 28, 2021

Exercițiile fizice sunt esențiale pentru sănătatea organismului nostru, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic. Acestea au capacitatea de a reduce riscul unor afecțiuni grave, previn bolile și întăresc

rezistența corpului. Care este, de asemenea, rolul exercițiilor fizice în menținerea sănătății mintale?

Anumite tehnici de mișcare fizică ne pot ajuta să depășim emoțiile negative și sunt utilizate pentru a ameliora depresia și anxietatea. Exercițiile fizice stimulează producția de serotonină și dopamină, subtanțe care pot da o senzație de bunăstare fizică și psihică.

Rolul exercițiilor fizice în menținerea sănătății psihice

Maria Ionel, psiholog a explicat pentru Antena 3 care sunt cele mai bune metode de a utiliza sportul în îngrijirea sănătății mintale.

„Sunt niște programe dedicate pentru acest lucru.

Se poate și pe cont propriu, dar, în general, este mai bine cu mix între specialiști care se ocupă de sportul respectiv și psihologi sau psihoterapeuți.

Activitatea fizică este parte din tratamentul pentru depresie. În alte psihopatologii nu este atât de clar. În momentul în care se întâmplă acea emoție, în momentul în care simți frica, în momentul în care simți anxietatea, suntem acolo pentru a facilita o altfel de operare, altfel de înțelegere a acelei emoții și mai ales altfel de organizare, de autoreglare emoțională.

Învățăm să facă anumite tehnici de reglare emoțională, pe unele dintre

ele deja le știm, vorbim de partea de relaxare, anumite tipuri de respirație, sunt respirații care activează, respirații care subactivează, Toate aceste lucruri, dar care nu sunt doar la cabinet, o oră pe săptămână, ci două zile sau două zile și jumătate, pe teren, atunci când oamenii întâmpină dificultățile pe care le au.

Oamenii sunt destul de conștienți și vin la astfel de programe cu dorință. Noi facem escaladă. Sunt alți oameni care fac tot felul de activității care se pot face în exterior”, a povestit psihologul la Antena 3.

De ce sunt eficiente?

„Să facem primul pas. Și dacă

nu simțim dorință pentru a-l face, trebuie să ”punem piciorul în prag” și apoi se pare că creierul reușește cumva să își dea energie odată ce s-a început activitatea respectivă.

Studiile arată că, undeva la o jumătate de ore pe zi, măcar 15 minute, pot crește serotonina, dopamina. Se simte chestia aceea numită vibe pozitiv. Scade incidența pentru depresie și anxietate”, a adăugat psihologul.

 

 

Ultimele stiri

Parteneri
Ai gasit o seringă participantă la tombola. Click pe ea pentru a o colecționa.