Din cuprinsul articolului
Vești importante pentru șoferii din România! Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat oficial valorile voucherelor din cadrul Programului Rabla 2025, unul dintre cele mai așteptate programe de sprijin pentru cei care vor să își înnoiască mașina.
Sumele au fost ajustate pentru fiecare categorie de autovehicule, iar schimbările nu sunt deloc minore.
Cât primești pentru fiecare tip de vehicul
Potrivit noului Ghid de finanțare, aflat în consultare publică pe site-ul Ministerului Mediului, valoarea ecotichetelor Rabla 2025 este următoarea:
-
18.500 lei – pentru un autovehicul 100% electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;
-
15.000 lei – pentru un autovehicul plug-in hibrid sau pentru o motocicletă electrică;
-
12.000 lei – pentru un autovehicul hibrid clasic;
-
10.000 lei – pentru un autovehicul cu motor termic (inclusiv GPL/GNC) sau pentru o motocicletă.
De ce s-a redus sprijinul pentru mașinile electrice
Cea mai mare surpriză o reprezintă scăderea voucherului pentru mașinile electrice la 18.500 lei. Anterior, suma era mai mare, dar autoritățile au decis ajustarea pentru a putea extinde accesul programului.
Florin Bănică, președintele AFM, a explicat decizia:
„Reducerea valorii voucherului pentru mașinile electrice răspunde situației economice actuale și permite accesarea programului de un număr mai mare de beneficiari, în limita a 200 de milioane de lei alocate.”
Când începe Programul Rabla 2025
Sesiunea pentru dealerii autorizați se deschide prima, urmând ca persoanele fizice să poată aplica până la finalul lunii septembrie.
Programul rămâne unul dintre cele mai căutate de români, iar interesul este uriaș: cei care vor să beneficieze de sprijin trebuie să fie atenți la calendar și să se înscrie rapid, pentru că fondurile se consumă de obicei în timp record.
Rabla 2025 – un compromis între mediu și economie
Noul Ghid Rabla a fost elaborat după consultări cu industria auto, astfel încât măsurile să răspundă atât obiectivelor de reducere a poluării, cât și nevoilor pieței.
Programul vine într-un context economic dificil, dar rămâne un instrument-cheie prin care statul încurajează trecerea la vehicule mai puțin poluante și sprijină industria auto locală.