vineri, februarie 26, 2021

Salata de pătrunjel are nebănuite efecte benefice asupra organismului. Iată de ce este mai mult decât indicat să facem o cură de cel puțin o săptămână.

Pătrunjelul conţine mult fier şi fluor. În plus, dintr-o singură legătură de pătrunjel ne putem lua mai multe proteine decât dacă am consuma două ouă, de exemplu. Este părerea nutriţioniştilor, care consideră că o cură cu salată de pătrunjel ne poate ajuta inclusiv să scăpăm de câteva kilograme.

Andreea Aremia, nutriţionist, recomandă să consumăm cât mai mult pătrunjel. “Pătrunjelul conţine mai multă vitamina C decât lămâia, portocala sau varza. În plus, este o sursă importantă de glucide, proteine şi minerale. Sunt doar câteva exemple care ne arată că este indicat să consumăm pătrunjel ori de câte ori avem ocazia, nu doar să-l folosim la decor sau ca o simplă verdeaţă în ciorbă.

Numele latin al pătrunjelului este Petroselinum crispum și vine din limba greacă, unde “petros” înseamnă „piatră”, iar “selinon”, țelină. Așadar, grecii antici considerau pătrunjelul un fel de… țelină de stâncă, pe care o foloseau atât ca aliment, cât și ca plantă medicinală.

Cu frunzele sale erau decorate și aromatizate mâncărurile, dar erau și încoronați învingătorii în întrecerile sportive sau erau tratate mușcăturile de șarpe ori de scorpion. Planta provine de pe malurile Mării Mediterane și a ajuns pe actualul teritoriu al României cu cel puțin 2000 de ani în urmă.

În prezent, pătrunjelul este cel mai folosit zarzavat în bucătăria tradițională românească, iar până nu demult, era un remediu redutabil în medicina noastră populară. Cu el erau oblojite rănile în pericol de a se infecta, erau frecate gingiile slăbite, erau făcute fierturi contra bolilor de ficat sau de intestin, ori era folosit pentru diferite “deochiuri” sau “făcături”.

Salata de pătrunjel

Principalul ingredient al acestei salate extrem de benefice este pătrunjelul, o adevărată resursă de vitamina C, atât de importantă în susținerea imunității.

Pătrunjelul nu este doar un condiment indispensabil, ci mai ales un medicament natural valoros. El este bogat în vitaminele C, A, dar are și fier, mangan.

Sucul de pătrunjel este de real ajutor în cazul hepatitelor B și C, dar și altor afecțiuni.

Specialiștii susțin că pătrunjelul este de 4 ori mai bogat în vitamina C decât portocala, iar fier conține mai mult decât are spanacul.

De asemenea, pătrunjelul are un conținut scăzut de calorii, dar este bogat în substanțe nutritive importante, precum vitaminele A, K și C.

În afară de rolul său în menținerea sănătății oaselor și a inimii, vitamina K este esențială pentru coagularea sanguină corectă, ceea ce poate ajuta la prevenirea sângerării excesive. Numai două linguri (8 grame) de pătrunjel livrează mai multă vitamină K decât aveți nevoie într-o zi.

Rețetă salata de pătrunjel (tabbouleh)

Secretul reușitei salatei tabbouleh sau salata de pătrunjel stă în tocarea cât mai măruntă a ingredientelor.

Pentru pregătirea salatei de pătrunjel, se vor toca frunzele și codițele fragede de la șase legături, după care se adaugă o cantitate egală de frunze de mentă tocate la fel de mărunt, o lingură de grâu hidratat în apă timp de 30 de minute și pisat, o roșie mare tăiată cubulețe și zeama de la o lămâie.

Salata se mănâncă pe parcursul zilei, ori de câte ori senzație de foame se face resimțită.

Pe lângă salata de pătrunjel, dieta poate fi completată:

La micul dejun – cu o ceașcă de cafea neagră sau un fruct

La prânz  – cu un piept de pui (fiert sau la grătar), o pară sau un măr

La masa de seară – cu un ou fiert, un măr și un morcov ras

Pe parcursul acestei săptămâni se vor consuma minimum 2 litri de lichide (ceai neîndulcit, borș crud sau apă), evitându-se complet sucurile.

Ultimele stiri

Parteneri