luni, octombrie 26, 2020

Trucuri care ajuta sa scapi de insomnie si sa dormi mai bine. Somnul e vital pentru imunitate. E mai important ca niciodata sa avem grija de sistemul nostru imunitar

Pandemia ne-a aratat cat de important este sa ne construim un sistem imunitar puternic. Toata lumea vorbeste despre vitamina C, vitamina D si alte suplimente si preparate pe care le putem lua pentru a tine departe virusurile si bolile, insa foarte putin se vorbeste despre cat de important este somnul in aceasta ecuatie.

Citește și:

Insomnie. Toate functiile orgnismului nostru se bazeaza pe un ritm circadian de 24 de ore. Ciclul nostru de veghe-somn face parte din acest sistem si este reglementat in mare parte de prezenta intunericului si a luminii. Sistemul imunitar este direct conectat la acest ciclu: noaptea, cand se intuneca, exista o scadere a hormonului nostru de stres cortizol, impreuna cu hormonii din sistemul nostru nervos simpatic, cum ar fi epinefrina si norepinefrina. In acelasi timp, hormonii conectati la functia imunitara, cum este melatonina, sunt crescuti atunci cand dormim. In plus, melatonina lupta cu radicalii liberi si ajuta la repararea oricarei celule deteriorate.

Citește și:

De aceea, explica specialistii, este atat de important sa avem un ciclu de somn normal. Iti recomand aceasta intalnire relaxanta, din care vei putea afla mai multe despre secretele somnului odihnitor:

Nu mai verifica stirile dupa ora 8 seara

E important sa ai cateva ore in care sa-ti limpezesti gandurile si sa te relaxezi dupa o zi grea de munca, astfel incat sa adormi mai repede cand mergi la culcare. Daca te lasi bombardata de stiri-bomba, vesti proaste sau verifici continuu feed-ul de Instagram si absorbi informatii de care nu ai nevoie, creierul tau se va agita si va incerca sa proceseze aceste informatii imediat ce pui capul pe perna. Asta te va impiedica sa adormi sau te va face susceptibila unui somn agitat.

Citește și:

Incearca sa te relaxezi altfel dupa ora 8: gateste impreuna cu partenerul, iesi la o plimbare, citeste o carte buna.

Ia o cina usoara

Si dieta iti poate sabota somnul. Daca mananci prea mult, prea greoi si chiar inainte de culcare, sistemul tau digestiv va ramane alert, muncind din greu sa digere mancarea. Ia cina cu cel putin 2-3 ore inainte de culcare si mananca ceva usor, ceva ce stii ca tolerezi bine. De exemplu, eu am observat ca atunci cand sufar de crampe si balonare dupa cina, dorm foarte prost. Asadar, bazeaza-te pe alimente pe care stii ca le tolerezi bine.

CITESTE CONTINUAREA…

Parteneri--