Din cuprinsul articolului
Horațiu Moldovan, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), a scris, pe 6 septembrie, pe un cont de socializare, despre mesajele false despre sănătate care circulă în mediul online.
Tot mai multe mesaje false despre sănătate circulă online. Unele informații vin de la persoane cu pregătire medicală, dar fără o bază științifică. Specialiștii avertizează că aceste opinii pot crea confuzie și teamă, ignorând recomandările validate de comunitatea științifică internațională.
Cine provoacă astfel de informații în mediul online
„În ultima perioadă au apărut în spațiul public mesaje și opinii legate de sănătate care nu au la bază dovezi științifice și care pot crea confuzie sau teamă. Unele dintre aceste mesaje sunt promovate chiar de persoane cu pregătire medicală, dar care aleg să ignore cunoștințele fundamentale dobândite în facultatea de medicină și recomandările validate de comunitatea științifică internațională”, a menționat Horațiu Moldovan, pe Facebook.

CNAS: „Astfel de informații nefondate reprezintă un pericol”
Președintele CNAS mai spune: „Astfel de informații nefondate reprezintă un pericol real pentru sănătatea populației: ele pot întârzia prezentarea la medic, pot împiedica un diagnostic corect și la timp și pot afecta succesul tratamentelor”.
CNAS vă asigură că:
Potrivit CNAS, este important să știm că relația medic–pacient se bazează pe încredere și comunicare corectă. Atunci când apar mesaje contradictorii, cel mai sigur pas este să discutați direct cu medicul de familie sau cu specialistul.

- Medicii aflați în contract cu casele de asigurări de sănătate au obligația să respecte ghidurile și protocoalele medicale validate științific.
- Prescrierea de medicamente și conduita medicală se bazează exclusiv pe evidențe clare, recunoscute și acceptate de comunitatea medicală.
- Obiectivul nostru principal este protejarea sănătății dumneavoastră printr-un act medical de calitate, sigur și responsabil.
- Este important să știm că relația medic–pacient se bazează pe încredere și comunicare corectă. Atunci când apar mesaje contradictorii, cel mai sigur pas este să discutați direct cu medicul dumneavoastră de familie sau cu specialistul care vă urmărește cazul, nu să vă lăsați influențați de opinii răspândite fără fundament.
- Avem nevoie să vindecăm relația medic–pacient și să reconstruim încrederea reciprocă. Doar astfel putem asigura un sistem de sănătate funcțional, care să răspundă cu adevărat nevoilor dumneavoastră.
- Este momentul să avem din nou încredere unii în ceilalți!