miercuri, septembrie 22, 2021

Este posibil să fi observat că antrenamentul sau transpirația excesivă vă pot lăsa să vă simțiți obosiți și deshidratați chiar și atunci când beți multă apă. Acest lucru se datorează faptului că transpirația

nu este făcută doar din apă, ci este și plină de electroliți precum sodiul. Și întrucât apa simplă nu conține de fapt electroliți, trebuie să vă completați stocul cu anumite sucuri, alimente sau suplimente.

Ce sunt electroliții?

Potrivit Healthline, electroliții sunt acizi, baze sau săruri care iau o sarcină pozitivă sau negativă atunci când se dizolvă în fluidele corpului.

Acestea includ:

Sodiul este ionul pozitiv major din fluidele din afara celulelor. Controlează fluidele corpului, tensiunea arterială, funcția musculară și nervoasă și ajută la echilibrarea altor electroliți.

Clorura, unul dintre

principalele minerale din sarea de masă, echilibrează pH-ul din sânge, reglează fluidele și este esențial pentru digestie.

Potasiul este esențial pentru sănătatea cardiovasculară, joacă un rol în transmiterea nervilor, promovează sănătatea oaselor și este necesar pentru contracția musculară, inclusiv bătăile inimii. Dezechilibrul de potasiu poate duce la potențiale aritmii fatale.

Magneziul este necesar pentru producerea de ADN și ARN, contribuie la funcționarea nervilor și a mușchilor, reglează ritmul inimii, reglează nivelul zahărului din sânge și mărește funcția imună.

Calciul este cel

mai important mineral pentru densitatea dinților și a oaselor. În mod surprinzător, joacă, de asemenea, un rol în impulsurile nervoase, mișcarea musculară și coagularea sângelui

Electrolitii joacă un rol în schimburile chimice, conduc electricitatea și deplasează sarcini sau semnale electrice pe tot corpul. Astfel, electroliții sunt esențiali pentru funcționarea corectă a nervilor.

De asemenea, acestea sunt direct legate de echilibrul apei. De exemplu, atunci când nivelul de sodiu devine prea mare, corpul tău semnalează sete și rinichii expulzează mai puțin lichid pentru a direcționa apa înapoi

în sânge pentru a dilua sodiul. Pe de altă parte, atunci când nivelurile de sodiu devin prea mici, rinichii tăi elimină mai multă apă.

Cauze și semne ale dezechilibrului electrolitic

Electrolitele se pierd adesea prin vărsături, diaree, transpirație, probleme cu rinichii și atunci când corpul dumneavoastră procesează anumite medicamente. Alte cauze includ alcoolismul, ciroza hepatică, insuficiența cardiacă, bolile renale, diabetul, tulburările alimentare, arsurile severe și unele forme de cancer.

În timp ce există multe tipuri diferite de electroliți, cea mai frecventă sursă de probleme sunt

nivelurile scăzute de magneziu, potasiu și calciu.

Deși majoritatea problemelor sunt cauzate de deshidratare, dezechilibrul electrolitic poate apărea și atunci când sunteți suprahidratat.

Simptomele dezechilibrului includ:

  • Greaţă
  • Letargie
  • Retenție de fluide
  • Confuzie sau schimbare bruscă de comportament
  • Slăbiciune musculară severă
  • Bătăi rapide sau neregulate ale inimii
  • Convulsii
  • Dureri în piept

Cum să mențineți un echilibru sănătos al electroliților

1. Dieta

Cel mai bun mod de a obține toate substanțele nutritive de care aveți nevoie este să evitați mâncarea nedorită. Consumul unei diete echilibrate pline de produse proaspete, proteine slabe, grăsimi sănătoase și carbohidrați complecși vă va oferi toți nutrienții de care aveți nevoie pentru a vă menține corpul în echilibru. Aici puteți găsi o listă de alimente bogate în magneziu sau bogate în potasiu.

2. Țineți sub control consumul de sare

Majoritatea alimentelor procesate conțin niveluri ridicol de ridicate de sare. Surse surprinzătoare de sodiu includ sodă, deserturi foarte procesate, sosuri și sos de salată. Dacă gătiți toate alimentele, luați în considerare înlocuirea sării de masă cu sare din Himalaya, care este plină de minerale importante.

3. Bea apă

Deși apa poate să nu conțină electroliți, ea joacă, de asemenea, un rol în echilibrul și hidratarea fluidelor. Apa face, de asemenea, mai ușor pentru corpul tău să restabilească homeostazia atunci când nivelurile de electroliți sunt prea mari.

4. Luați în considerare schimbarea medicamentelor utilizate

Dacă întâmpinați oricare dintre simptomele de mai sus, discutați cu medicul dumneavoastră despre schimbarea prescripției, ajustarea dietei sau administrarea suplimentelor pentru a compensa și stabili niveluri adecvate de electroliți.

5. Realimentează corpul cu combustibiliâ după exercițiu

Completează-ți nivelurile de lichid după antrenament, bând apă de cocos sau consumând un smoothie cu infuzie de electroliți. Acest lucru vă va ajuta să evitați oboseala sau slăbiciunea musculară și să promovați recuperarea organismului după exerciții.

6. Optați pentru o baie cu sare Epsom

Nivelurile ridicate de stres vă pot epuiza corpul de magneziu. Dacă aveți crampe musculare, probleme de somn și anxietate, ar trebui să luați în considerare o baie cu sare epsom. Sarea Epsom este bogată în magneziu. Corpul tău absoarbe magneziul mai bine prin piele decât prin sistemul digestiv.

Ultimele stiri