Suntem obosiţi, ne-am îngrăşat, ne confruntăm cu tot felul de boli? Toate acestea pot anunţa o aciditate crescută

Suntem obosiţi, ne-am îngrăşat, ne confruntăm cu tot felul de boli? Toate acestea pot anunţa o aciditate crescută
Suntem obosiţi, ne-am îngrăşat, ne confruntăm cu tot felul de boli? Toate acestea pot anunţa o aciditate crescută

Suntem obosiţi, ne-am îngrăşat, ne confruntăm cu boli de inimă, artrită, cancer, diabet, iar activitatea organelor e tot mai greoaie? Toate acestea pot anunţa o aciditate crescută a organismului nostru, care, după cum ştim, este un mediu preponderent alcalin.

Anumite alimente şi stresul ne pot dezechilibra crescându-ne aciditatea şi dereglând funcţiile interne, astfel că ajungem să ne îmbolnăvim.

Pentru a alcaliniza avem de nevoie să reducem aportul de alimente acide. Este dovedit, de altfel, că în timpul postului organismul nostru este alcalinizat şi asta se vede într-o sănătate mai bună, o mai mare vioiciune, mai multă putere de muncă şi un organism mai rezistent.

La o persoană sănătoasă, pH-ul sangelui este cuprins între 7,40 şi 7,45, fiecare aliment consumat influenţând pH-ul organismului.

Influenta este însă pe o durată scurtă de timp, organismul reuşind să refacă pH-ul optim aproape în toate cazurile, însă nu şi atunci când există afecţiuni ce diminuează această capacitate  a organismului.

Şi vârsta este un factor important ce determină capacitatea organismului de a reveni la pH-ul normal, astfel că pentru a ne recâştiga alcalinitatea cel mai bine ar fi să consumăm alimente potrivite.

Asta înseamnă o alimentaţie bogată în legume şi fructe şi eliminarea celei care conţine zahar, sare şi aditivi.

Hrana reprezinta însă doar o componentă a regimului, iar pentru normalizarea alcalinităţii importante sunt şi miscare, şi starea de spirit. Astfel, vom reusi să prevenim si chiar să vindecam unele boli.

Radicalii liberi oxidează si alterează întregul sistem imunitar. Vitaminele şi mineralele nu mai pot fi absorbite corect în organism, bacteriile benefice din intestin îşi pierd capacitatea de a ajuta digestia, ţesutul conjunctiv se deteriorează afectând sănătatea capilară, a pielii şi a unghiilor, somnul devine neregulat şi alterat, apar dureri de cap, infecţii şi raceli, resimţim o stare de oboseală permanentă.

Tumorile pot creste mai repede, pot aparea artrita reumatoida, fibromialgia, sindromul de oboseala cronica, lupusul, tuberculoza, eczemele, acneea, pietrele la vezica biliara, herniile, anxietatea, tulburarile de comportament, insomniile, nervozitatea, palpitatiile si durerile musculare.

Substantele acide resping oxigenul, cele alcaline îl atrag

Pentru alcalinizarea organismului trebuie să mâncăm acele alimente care alcalinizează, pentru că alimentele acide nu sunt cele care contin acizi, ci acelea care produc reacţii acide.

Capacitatea unui aliment de a alcaliniza sau de a acidifia organismul nu depinde de pH-ul efectiv al alimentelor, ci de compusii ce rezultă după metabolizarea alimentelor.

Dieta ar trebui, prin urmare, să conţină peste 80% alimente care produc alcalinizare şi nu 100%, pentru ca si de acizi avem nevoie. Deci nu trebuie eliminate complet nici lactatele, nici carnea.

Alimentele care produc un mediu acid sunt recunoscute după efecte, acestea producând senzație de greutate în organism, migrene, nervozitate, arsuri la stomac.

Benefice sunt alimentele bogate în vitamina C care neutralizează aciditatea din fluidele corpului şi mentin nivelul Ph-ului la 7,5 – 7,6.

Dieta care alcalinizează este bazată pe legume si fructe proaspete, vegetalele cu frunze verzi fiind recunoscute drept cea mai importantă sursă de minerale alcaline.

Sunt recomandate: sparanghel, avocado, sfecla, gogosari, broccoli, varza de Bruxelles, varza rosie si alba, morcovi, telina, conopida, cicoare, arpagic, castravete, papadie, marar, stevie verde, vinete, frunze de cicoare, usturoi, hrean, gulie, praz, laptuci, salata verde, bame, masline, ceapa, patrunjel, pastarnac, mazare, dovlecei, ridichi, varza acra, macris, spanac, germeni de cereale, dovlecel, rosii, cartof alb, rucola, ardei gras, mazare verde, ciuperci.

Fructe alcaline: mere, caise, banane, cirese, nuca de cocos proaspata, curmale, smochine, grepfrut, struguri, lamii, lamii verzi, mango, pepene, nectarine, portocale, papaya, pere, piersici, ananas proaspat, rodii, stafide, capsuni, mandarine, fructul pasiunii, zmeura, kiwi, merisor.

Alte alimente care formeaza mediu alcalin sunt : cidru de mere, otet, lapte batut, zer crud, alge, mei, quinoa, soia, hrisca, lapte crud, migdale, ulei de masline, uleiuri comestibile presate la rece, condimente naturale, vin organic, iaurt din lapte crud, masline, apa cu lamiie, ceai de plante medicinale, lapte de migdale, ceai verde, apa minerala. Alimentele bazice se consuma mai ales in stare cruda sau gatite prin fierbere de scurta durata sau la aburi.

Să avem totodată grijă şi la felul în care gândim, pentru a ne conserva energia şi a nu ne pierde vitalitatea. Emoţiile negative sunt nocive, ne îmbolnăvesc, ele însele provocând o stare alcalină.

Grijile, supărarea, ura, invidia, bârfa, teama şi insomnia provoacă aciditate.

Sportul ajută şi el la alcalinizarea organismului, pentru că ne oxigenează, pune în mişcare sistemul limfatic şi ne ajută să eliminăm prin transpiraţie toxinele acumulate.

Sportul îmbunătăţeşte metabolismul, normalizează presiunea sanguină, echilibrează nivelul trigliceridelor din sânge şi nivelul de insulină. Pntru a fi eficiente, toate exerciţiile trebuie efectuate în aşa fel încât să produca transpiratie.

Alimentele nu trebuie alese însă numai după capacitatea lor de a alcaliniza organismul, importante fiind şi cantitatea, şi calitatea. De asemenea, trebuie spus şi faptul că alimentele acidifiante nu trebuie eliminate total, ci doar consumate în cantităţi moderate.

Hidratarea este şi ea foarte importantă. Trebuie să bem multă apă simpla sau cu lămâie, sucuri de legume, ceaiuri din plante. Apa trebuie sa aibă un pH mai mare de 7, fiind recomandate ape minerale care au pe etichetă pH-ul.

Să avem grijă şi la emoţiile noastre, pentru că, potrivit specialiştilor, stările negative pot provoca chiar mai multă aciditate decât ceea ce mâncăm sau bem. 

121 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox