vineri, martie 5, 2021

Acidul folic, cunoscut și ca vitamina B9, are o multitudine de beneficii asupra organismului. Acesta este responsabil pentru producția de material genetic (ADN), a energiei, ajută la metabolizarea carbohidraților și, de asemenea, este implicat în diferite funcții esențiale ale organismului.

Acidul folic este un nutrient esențial care face parte din complexul de opt vitamine hidrosolubile B. E important de menționat faptul că acidul folic reprezintă o formă sintetică a vitaminei B9 și nu se regăsește în mod natural în alimente, ci sub formă de supliment alimentar, potrivit bioclinica.ro.

Folatul este forma naturală în care se regăsește vitamina B9. Totuși, odată ajuns în organism, acidul folic este transformat în vitamina B9 pentru a fi asimilat.

Acidul folic are numeroase beneficii pentru organism:

Previne malformațiile congenitale

Nivelul scăzut de folați în primele stadii ale sarcinii au fost asociate cu un risc crescut de apariție a malformațiilor la nivelul creierului, coloanei vertebrale sau măduvei osoase. Din acest motiv este important ca femeile însărcinate să consume suplimente alimentare cu acid folic atât înainte, cât și în timpul sarcinii.

Susține sistemul imunitar

Deficitul de acid folic poate duce la slăbirea sistemului imunitar și la apariția anemiei megaloblastice. Administrarea unei doze optime de acid folic crește rezistența organismului împotriva infecțiilor.

Reduce nivelul de homocisteină

Homocisteina este o moleculă care se află în strânsă legătură cu apariția problemelor cardiovasculare, aterosclerozei sau trombozelor venoase, dar și cu apariția stărilor depresive. Astfel, acidul folic ajută la reducerea nivelului de homocisteină și previne apariția acestor probleme de sănătate.

Previne apariția depresiei

Nivelul scăzut de acid folic este asociat cu depresia. Suplimentele pe bază de acid folic stimulează astfel receptorii de serotonină de la nivelul creierului și pot fi recomandate împreună cu tratamentul împotriva depresiei.

Susține sistemul nervos

Un nivel optim de acid folic este benefic pentru prevenirea tulburărilor de dezvoltare neurologică sau emoțională. Totodată, acesta poate preveni apariția demenței și poate ajuta la scăderea declinului cognitiv.

Simptomele care anunță un deficiența acidului folic

Deși simptomele se manifestă treptat, acestea se pot agrava dacă această problemă nu este tratată în timp util. De aceea, este important să recunști semnele care însoțesc deficiența acidului folic.

  • Stări depresive (nivel ridicat de homocisteină);
  • Apariția alergiilor;
  • Slăbiciune musculară;
  • Tulburări de memorie;
  • Oboseală;
  • Stări de iritabilitate;
  • Respirație sacadată.

Pentru a asigura un nivel optim de acid folic, este important să știi în ce alimente se regăsesc folații (vitamina B9) în mod natural. Iată câteva alimente bogate în folați: gălbenuș de ou, semințe de floarea soarelui, fasole, avocado, citrice, anghinare, conopidă, mazăre, spanac, varză, broccoli, ficat.

Ultimele stiri

Parteneri