luni, aprilie 19, 2021

Alimente pentru creier care vă ajută să vă concentrați: Ginseng, pește, fructe de pădure sau cafeină?

Dar chiar funcționează? Nu se poate nega că pe măsură ce îmbătrânim, corpul nostru îmbătrânește odată

cu noi. Vestea bună este că îți poți îmbunătăți șansele de a menține un creier sănătos dacă adaugi alimente și băuturi „inteligente” în dieta ta.

Nu există un glonț magic care să mărească IQ-ul sau să te facă mai inteligent – dar anumite substanțe, cum ar fi cofeina, te pot energiza și te pot ajuta să te concentrezi. Găsită în cafea, ciocolată, băuturi energizante și unele medicamente, cofeina vă oferă acel inconfundabil bâzâit de trezire, deși efectele sunt pe termen scurt. Și mai mult este adesea mai puțin: exagerați cu cofeina și vă poate face agitat și inconfortabil.

Alimente

pentru creier: Zahărul poate spori vigilența

Zahărul este sursa de combustibil preferată de creierul tău – nu zahărul de masă, ci glucoza, pe care corpul tău o procesează din zaharurile și carbohidrații pe care îi consumi. De aceea, un pahar de OJ sau alt suc de fructe poate oferi un impuls pe termen scurt memoriei, gândirii și capacității mentale.

Totuși, în cazul unui consum prea mare de zahăr, memoria poate fi afectată – împreună cu celelalte organe. Luați-o ușor cu zahărul adăugat, deoarece a fost legat de boli de inimă și alte afecțiuni.

Mâncați micul dejun pentru a vă alimenta

creierul

Tentați să omiteți micul dejun? Studiile au descoperit că micul dejun poate îmbunătăți memoria și atenția pe termen scurt. Studenții care  mănâncă tind să aibă performanțe mai bune decât cei care nu o fac. Alimentele aflate în partea de sus a listei de combustibili pentru creier ale cercetătorilor includ cereale integrale bogate în fibre, lactate și fructe. Dar nu mâncați în exces! Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că micul dejun bogat în calorii pare să împiedice concentrarea.

Alimente pentru creier: Peștele este cu adevărat hrană pentru creier

O sursă de proteine

legate de îmbunătățirea activității creierului este peștele – bogat în acizi grași omega-3, care sunt esențiali pentru sănătatea creierului. Aceste grăsimi sănătoase au o putere creierului uimitoare: o dietă cu niveluri mai ridicate a acestora a fost legată de riscuri mai mici de demență și accident vascular cerebral și de declin mental mai lent în plus, pot juca un rol vital în îmbunătățirea memoriei, mai ales pe măsură ce îmbătrânim.

Pentru sănătatea creierului și a inimii, mâncați două porții de pește săptămânal.

Ultimele stiri

Parteneri