joi, decembrie 3, 2020
Tănasă Sabina

Într-o lume antrenantă, în care suntem expuși în permanență la stimuli externi ce pun presiune pe sistemul nervos, ne confruntăm cu ceea ce numim: stresul. Zilnic, aproape toată lumea lucrează contratimp, încearcă să rezvole situațiile de ieri, se încearcă o îmbunătățire a calității vieții.

Stresul negativ poate fi provocat de o serie de factori precum:

  • Problemele în familie
  • Problemele profesionale, dar și cele cu copii
  • Probleme de ordin material și social
  • Lipsa odihnii
  • Un stil de viață dezordonat și proiecția unui stil de viață perfect
  • Tulburări psihiatrice
  • Zgomotul persistent

Cum se manifestă stresul?

Simptomele cele mai frecvente sunt: starea de neliniște, nervozitatea constantă, predispoziția spre boli respiratorii superioare, infecții ale pielii, insomnii, căderea părului, lipsa apetitului sau creșterea poftei de mâncare pe fond nervos, indigestie etc.

Care este o reacție stresantă?

De cele mai multe ori, aceasta apare atunci când suntem apostrofați sau ni se aduce o reclamație la cunoștintă. Starea de stres este legată cu starea de agresivitate. În momentul în care nu reușim să ne controlăm stările nervoase, ajungem să ne confruntăm cu anxietate, stări de frică, depresie, iar toate acestea duc în cele din urmă la slăbirea sistemului imunitar. Presiunea constantă a stresului duce la procesul de îmbătrânire precoce.

Ce spun statisticile?

  • În SUA, 1 milion de oameni lipsesc zilnic de la muncă din cauza stresului
  • În țările UE, stresul pune în pericol un sfert din lucrători.
  • În perioada 2008 – 2009, la France Telekom s-au înregistrat 39 de sinucideri cauzate de stresul restructurării
  • În Germania, fiecare a -10-a zi este luată liberă cu motivația stresului.

Poluarea fonică accentuează starea de stres

Zgomotele din mediul înconjurător sunt inevitabile. Din păcate, sunt inevitabile chiar și pe timpul nopții, perturbând astfel un somn ce ar trebui să fie odihnitor. Fie că vorbim de trafic, gălăcia făcută de vecini, șantierele în lucru – toate contribuie la o slabă calitate a somnului. În aceste condiții, lupta cu stresul devine din ce în ce mai grea.

Ce putem face pentru a ameliora stresul din viața noastră?

  • Amenajarea spațiului de locuit astfel încât să ne ofere o stare de liniște și de căldură
  • Plimbările în aer liber
  • Muzica preferată
  • Mâncatul sănătos și conștient
  • Gândirea pozitivă

 

Parteneri