Sari la conținut

Cât cheltuie lunar românii pentru produsele de igienă personală

Săpunul, pasta de dinți, gelul de duș, șamponul și deodorantul sunt produsele de îngrijire personală cumpărate cel mai frecvent de români, potrivit unui sondaj realizat la finalul lunii martie, în mediul online, la solicitarea ImportDirect.ro, retailer online de tip hard discount și unul dintre cei mai mari importatori direcți de produse originale de calitate și la preț mic din România.

La mare distanță, în preferințele românilor se află balsamul sau masca de păr, cremele pentru față sau mâini, ața dentară, apa de gură și loțiunile pentru corp, fapt ce arată că, la nivel național, sunt folosite, în continuare, cu precădere, produsele de igienă personală de bază.

Cât cheltuie lunar românii pentru igiena personală

Cei mai mulți dintre români (30,7%) alocă lunar între 100 și 200 de lei pentru achiziția de produse de îngrijire personală, iar aproape un sfert cheltuie între 80 și 100 de lei în acest scop. Doar 5% dintre respondenți afirmă că alocă lunar peste 300 de lei pentru produse de îngrijire personală.

Aspectele de care țin cont majoritatea românilor atunci când cumpără produse de îngrijire personală sunt, în ordinea importanței declarate: calitatea (83,1%), prețul (65,1%) și necesitatea (39,33%). Tot calitatea produselor este și principalul argument pentru care românii și-ar schimba obiceiurile de consum.

De unde cumpără românii produse de îngrijire personală

 9 din 10 respondenți (86%) cumpără produse de îngrijire personală și cosmetice din supermarketuri și hipermarketuri. Dacă ar avea acces la produse de calitate la prețuri mai mici față de marile lanțuri de retail, românii sunt deschiși să achiziționeze online produsele de îngrijire personală, 87% dintre respondenții sondajului declarându-și această intenție.

Mai mult, 8 din 10 români afirmă că ar fi dispuși să cumpere o cantitate mai mare de produse dacă, în acest fel, ar putea face economii.

„Rezultatele acestui amplu sondaj vin să ne confirme un comportament de consum pe care l-am observat în rândul clienților noștri. Este un mit faptul că produsele de igienă personală sunt în coada listei de cumpărături pentru majoritatea românilor, chiar dacă există, încă, discrepanțe între obiceiurile de consum din România și țările vestice, de exemplu, în aspecte ce privesc diversitatea produselor utilizate și sumele alocate lunar pentru aceste achiziții.

Românii cumpără cu frecvență mare produse de strictă necesitate, precum săpunul, șamponul și pasta de dinți, și mai puțini sunt interesați de tratamente pentru păr și ață dentară. Unul dintre motive ține de costurile mai ridicate ale produselor din cea de-a doua categorie.

De aceea, dacă ar găsi produse pentru îngrijire personală de calitate la prețuri mai mici, majoritatea românilor ar cumpăra mai multe și ar opta, fără rezerve, pentru achiziții din online”, spune Zsolt FÓRIKA, CEO ImportDirect.ro, retailer online de tip hard discount și unul dintre cei mai mari importatori direcți de produse de calitate, originale, la prețuri mici, din România.

Obiceiuri de consum: ce produse de îngrijire personală și cu ce frecvență cumpără românii

 7 din 10 români din mediul urban cumpără săpun și pastă de dinți cu o frecvență lunară și circa 1% din totalul respondenților declară că nu cumpără deloc aceste tipuri de produse de-a lungul unui an.

Deși majoritatea românilor (78% din respondenți) cumpără cel puțin o cutie de ață dentară și/ sau o apă de gură anual, doar 22% fac aceste achiziții cu frecvență lunară. Cei mai mulți  (30%) cumpără la interval de 1-3 luni.

Gelul de duș este un produs cumpărat lunar de aproape 60% dintre români. Diferențiat în funcție de sexe, gelul de duș este un produs cumpărat lunar mai mult de femei 64%, versus 54% bărbați. Aproape 6% dintre bărbați afirmă că nu cumpără acest tip de produs de-a lungul unui an.

Și șamponul este un produs cumpărat mai des de femei. 62% dintre femei cumpără șampon lunar, față de doar 53% dintre bărbați.

Deodorantul de tip spray, roll-on sau stick este printre produsele cele mai achiziționate de către români. 56% cumpără lunar, iar aproape 2% afirmă că nu cumpără deloc astfel de produse.

Diferențe mai mari se înregistrează la achiziția de balsam sau mască de păr. Astfel, 40% dintre bărbați nu cumpără niciodată astfel de produse, în timp ce 39% dintre femei cumpără balsam sau mască de păr cu frecvență lunară.

Fixativul și spuma de păr nu sunt esențiale pentru români, peste 36% nu cumpără într-un an niciun astfel produs. Cu atât mai mult pentru bărbați, unde peste 49% afirmă că nu fac astfel de achiziții.

Vopseaua de păr este achiziționată de peste 20% dintre români cu o frecvență de 1-3 luni, în timp ce aproape jumătate dintre români (46%) nu cumpără deloc un astfel de produs.

Cremele de față și de mâini sunt folosite atât de femei, cât și de bărbați. 27% dintre femei și 21% dintre bărbați cumpără lunar cel puțin un produs din această categorie.

Loțiunea și laptele de corp sunt mai ales preferate de femei. Cele mai multe, adică aproape 35%, cumpără cu o frecvență de 1-3 luni. Aproape 14% dintre femei și 48% dintre bărbați nu cumpără niciun astfel de produs în decursul unui an.

Produse dedicate mai ales bărbaților, spuma și gelul de ras sunt cumpărate de reprezentanții ambelor sexe. Aproape 21% dintre femei și peste 26% dintre bărbați cumpără lunar. Per total, însă, 37% dintre femei și 10% dintre bărbați nu cumpără deloc spumă și gel de ras.

Produsele de machiaj sunt cumpărate mai ales de femei. 16% dintre femei cumpără cel puțin un produs de machiaj lunar, iar 28% la un interval de 1,3 luni. Doar 11% dintre femei nu cumpără deloc astfel de produse într-un an, ponderea de partea bărbaților fiind de 62%.

Deși majoritatea românilor (54%) nu cumpără produse de îngrijire personală pentru copii, un sfert fac lunar astfel de achiziții.

Potrivit sondajului, însă, românii folosesc foarte des parfumul. Astfel, din totalul respondenților, peste 94% cumpără măcar un parfum într-un an. Interesant este că aproape 3 din 10 români afirmă că fac o achiziție de parfum la un interval de 1-3 luni și tot atâția la un interval de 3-6 luni.

Elena Oceanu

Elena Oceanu este absolventa a sectiei ”Jurnalism și Științele Comunicării” la ”Universitatea din București”, a început activitate a de jurnalist la ”Evenimentul Zilei”, în prezent fiind editor la publicația ”Doctorul Zilei”.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel