sâmbătă, februarie 27, 2021

Creierul este un organ complex, iar funcționarea sa corespunzătoare depinde de anumiți factori. Printre aceștia se află și alimentația, urmată de stilul de viață și programul de odihnă. Ce alimente ne afectează creierul și de ce ar trebui să le evităm, pentru a ne menține sănătoși?

Alimențația este unul dintre factorii principali care influențează funcționarea normală a creierului. În acest sens, aportul de nutrienți esențiali și limitarea alimentelor nesănătoase reprezintă cheia ce menține acest organ sănătos. Pe lângă alimentație, exercițiile fizice și odihna influențează modul în care creierul funcționează. Ambele stimulează sănătatea generală, elemente esențiale pentru evitarea afecțiunilor asociate cu adoptarea unui stil de viață nesănătos. Ce alimente ne afectează creierul și de ce este bine să le eliminăm din dieta noastră?

Zahărul, alcoolul și alimentele de tip fast-food, cele mai periculoase pentru creier

Toate alimentele pe care le ingerăm sunt descompuse în organism şi folosite pentru a sintetiza compuşi necesari creierului şi organismului, în general – proteine, glucide, lipide. Dacă ingerăm foarte multe alimente procesate, vom avea o calitate mult mai proastă a acestor compuşi pe care îi sintetizăm şi, nefolosind toată glucoza şi lipidele pe care le ingerăm, ele vor ajunge să se cumuleze în depozite de lipide şi asta va duce la obezitate.

Apoi, apar diabet, hipertensiune şi, astfel, vom creşte riscul de a avea un accident vascular cerebral sau o hemoragie cerebrală”, explică Ana Maria Vlădilă, neurolog, potrivit Antena 3.

Mișcarea și odihna, alți factori foarte importanți pentru menținerea sănătății creierului

„Dacă suntem sedentari, suntem predispuşi să avem hipertensiune arterială, să nu mai folosim corect glucoza, să ajungem la diabet sau să avem probleme legate de somn sau comportamente alimentare care nu sunt corecte”, afirmă medicul.

Cu atât mai mult, lipsa somnului duce la tulburări de concentrare, memorie și capacitatea de asimilare a informațiilor. De aceea, este recomandat ca programul de somn să fie bine stabilit și respectat, iar orele de odihnă să fie suficiente.

Ultimele stiri

Parteneri