joi, noiembrie 26, 2020
Irina Lungu

Pentru prima dată de la înfiinţarea serviciului 112, numărul apelurilor non-urgente a scăzut în 2019 sub 50 la sută, arată STS.

De la începutul anului până la data de 1 iulie 2019 serviciul 112 a fost apelat de peste 5,7 milioane de ori. Dintre acestea, aproape 3 milioane de apeluri au fost justificate, urgente, în timp ce 2,7 milioane de apeluri au fost non-urgente.

Ce s-a întâmplat însă în intervalul scandalului Caracal? Între 20 şi 31 iulie au fost 403 mii de apeluri la 112, dintre acestea 192 de mii au fost apeluri false sau non-urgente.

În perioada 20 – 25 iulie au fost 196 de mii de apeluri, peste 95 de mii au fost non-urgente.

În perioada de după izbucnirea scandalului Caracal, adică între 26 şi 31 iulie au fost peste 207 mii apeluri la 112. Dintre acestea doar 97 de mii au fost apeluri non-urgente.

Un element foarte important: până la izbucnirea scandalului de la Caracal, adică în perioada 20-25 iulie doar 787 de români au descărcat aplicaţia APEL 112. În intervalul imediat următor, adică 26 – 31 iulie au fost, atenţie, 122.071 descărcări.

Cele mai multe descărcări au avut loc pe data de 26 iulie, respectiv peste 40 de mii.

Sursa foto: Facebook/IGSU

Parteneri