joi, mai 19, 2022

Imediat cum simt senzația de foame, oamenii sunt tentați să mănânce. De-a lungul timpului, știința a demonstrat că acest obicei este nesănătos. Corpul uman are un ciclu de 24 de ore care afectează totul, de la nivelul energetic și metabolism, până la modul în care funcționează organele noastre. Avem grijă să fim treji și să mâncăm în timpul zilei și să dormim noaptea. Dar, dacă ne modificăm ritmul natural? Astfel, în organismul nostru pot apărea o serie de schimbări negative mai ales atunci când mâncăm noaptea.

Te-ar mai interesa: Laurențiu Reghecampf este în culmea fericirii. Pri...

 

Ce se întâmplă dacă mănânci seara? Efectele dăunează GRAV sănătății

University Health News (UHN), una dintre principalele surse de știri, sfaturi și informații despre sănătate provenind de la unele dintre cele mai respectate școli medicale, spitale și centre de sănătate din Statele Unite ale Americii, a întocmit o listă cu câteva efecte negative pe care le poate avea o alimentație la ore nepotrivite, potrivit shtiu.ro.

Efecte negative asupra sănătății

Iată care sunt acestea:

Cercetătorii sugerează evitarea mesei cu un indice glicemic ridicat seara

  • Alterarea funcției hormonale. Dacă mâncăm noaptea se modifică nivelurile de insulină, glucagon și leptină.
  • Inflamaţie. Când oamenii mănâncă mai mult, markerii ficatului sunt mai mari. Potrivit unui studiu recent, pentru fiecare creștere de 10% în proporția de calorii totale consumate între ora 17:00 și miezul nopții, a existat o creștere de 3% a proteinei C-Reactive, un marker major al inflamației în organism.
  • Deficiențe în reglarea zahărului din sânge. Corpul nostru are capacitatea de a folosi insulina pentru a controla modificările glicemiei pe parcursul zilei. Nivelul de glucoză după mese este cel mai ridicat atunci când mesele sunt consumate seara târziu.
  • Cercetătorii sugerează evitarea mesei cu un indice glicemic ridicat seara pentru a evita efectele negative și riscul crescut de boală asociat cu un nivel ridicat al zahărului în sânge.
  • Creșterea în greutate. Studiile efectuate pe oameni au arătat că, atunci când consumăm o porție semnificativă de alimente seara, avem mai multe șanse să devenim obezi. O cauză poate fi faptul că în țesuturile noastre grase există elemente de reglementare pentru ceasul circadian, iar perturbarea acestor elemente poate duce la deteriorarea depozitării grăsimilor. Mâncatul noaptea poate determina, de asemenea, o creștere a cantității totale de mâncare pe care o consumi în fiecare zi, ceea ce duce la creșterea excesivă în greutate.
  • Trigliceride crescute și colesterol. Nesincronizarea consumului de alimente cu ritmul nostru circadian poate afecta modul în care organismul metabolizează lipidele. Acest lucru poate duce la creșterea nivelului de trigliceride și colesterol.
  • Memorie afectată. Cercetări recente sugerează că memoria noastră poate fi afectată dacă mâncăm noaptea. Cercetătorii au descoperit că șoarecii care au fost hrăniți în perioada în care ar fi trebuit să doarmă au avut deficite de învățare și de memorie.

Alimentația nocturnă

Pentru a evita efectele negative ale alimentației nocturne, mâncați cina cât mai devreme seara, în funcâie de cum vă permite programul. Dacă vi se face foame mai târziu și simțiți nevoia de o gustare, alegeți o gustare mică, bogată în proteine, precum nucile, nu alimente bogate în carbohidrați. Evitați mesele mari înainte cu câteva ore de culcare.

Te-ar mai interesa: De ce a murit, de fapt, fetița suspectă de hepatit...

Dacă trebuie să fiți treaz noaptea, cum este în cazul turelor de lucru, încercați să mâncați la ore cât mai apropiate de orele obișnuite de masă.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private