duminică, iunie 20, 2021
Ceaiul verde VS ceaiul negru. Care este mai sănătos?
Ceaiul verde şi ceaiul negru previn şi tratează foarte multe afecţiuni, având o mare valoare medicală. Dacă bei ceai, îți faci deja un serviciu

excelent pentru starea generală de sănătate. Ceaiul este minunat dimineața ca parte a rutinei de trezire. De asemenea, ceaiul potrivit poate ajuta la calmarea nervilor și la relaxarea corpului înainte de culcare.

Întotdeauna a existat o dezbatere între ceaiul negru și ceaiul verde și beneficiile fiecăruia pentru sănătate. Există o mulțime de informații de filtrat atunci când vine vorba de diferitele tipuri de ceai și impactul lor asupra sănătății dumneavoastră.
Dar când vine vorba de descifrarea care este mai sănătos între ceaiul negru și ceaiul verde, să luăm în considerare

ce spun experții cu privire la ceaiul care oferă cele mai multe beneficii nutriționale …

Puterile antioxidante ale ceaiului verde și negru

Deși presupuneți că ceaiul verde conține mai mulți polifenoli (un anumit tip de antioxidant) în comparație cu ceaiul negru, cercetătorii de la Institutul de Prevenire a Cancerului din Valhalla, New York, ne spun să nu ne grăbim.
Ceaiurile verzi și negre provin din aceeași plantă de ceai – Camellia sinensis, ceea ce înseamnă că atât ceaiurile verzi, cât și cele negre conțin cantități similare

de polifenoli care blochează daunele ADN-ului din tutun și alte toxine din mediu în același ritm, conform studiilor de laborator. 

6 ceaiuri care ard grăsimea fără să-ţi facă rău. Află care sunt! - Dietă &  Fitness > Dieta - Eva.ro

Ceaiul verde previne boala Alzheimer

Cu toate acestea, studiile efectuate de Institutul Național al Cancerului indică faptul că, în ceea ce privește polifenolii, ceaiul verde este cea mai bogată preparare dintr-o catehină activă și specifică, cunoscută sub numele de epigalocatechină-3-galat (sau EGCG).
Studii multiple susțin puterile ceaiului verde atunci când vine vorba de protejarea pierderii de memorie legate de vârstă. Studiul NCI leagă,

de asemenea, ceaiul verde în mod specific de memoria îmbunătățită și de prevenirea bolii alzheimer.

Ceaiul negru reduce riscul bolii Parkinson

Ceaiul negru, pe de altă parte, deși este scăzut în concentrații de EGCG, este mai bogat în polifenoli, teaubigine și teaflavine, care au fost corelate cu un risc redus de colesterol ridicat, diabet, boala Parkinson, osteoporoză și calculi renali.
Conform concluziilor dintr-un raport al Institutului Național al Sănătății, Institutul Național al Cancerului, consumul de ceai negru și nu ceai verde, reduce semnificativ riscul general de a dezvolta boala Parkinson.

Ceaiul verde protejează inima și previne cancerul

Ceaiul verde, de exemplu, a fost asociat cu reducerea atacului cardiac și a accidentului vascular cerebral. De fapt, cercetările de la Universitatea din Maryland Medical Center au descoperit că persoanele care obișnuiesc să bea 3 sau mai multe cești de ceai verde în fiecare zi și-au redus riscul total de boli de inimă prin scăderea nivelului de colesterol LDL (sau rău) și trigliceride.
Studii suplimentare de la Universitatea din Maryland menționează, de asemenea, că ceaiul verde și extractul de ceai verde au redus semnificativ rata de multiplicare a celulelor canceroase din piele, stomac, esofag, colon, plămâni, pancreas vezical, ovare și sâni.
De exemplu, studiul efectuat pe bărbați a indicat faptul că bărbații care au băut ceai verde și-au crescut în mod regulat rata de supraviețuire cu 5 ani, comparativ cu bărbații care nu au consumat ceai verde.
Un alt studiu asupra femeilor în premenopauză cu cancer mamar în stadiu incipient, a constatat, de asemenea, că consumul de ceai verde de până la 5 căni pe zi a încetinit răspândirea cancerului și a scăzut ratele de revenire a cancerului după tratament.
Benefiicile ceaiului negru și verde sunt nebănuite! Ce au descoperit  specialiștii | FoodStory | StirileProTV.ro

Ceai negru pentru energie și metabolism

Când vine vorba de conținutul de cofeină, Institutul Național al Cancerului stabilește că apelul de trezire este mai puternic în ceaiurile negre (aproximativ 64 până la 112 miligrame de cofeină sunt prezente pe o porție de 230 de grame) în timp ce ceaiul verde conține doar aproximativ 24 până 39 de miligrame pe o porție de 230 de grame.
În ceea ce privește promovarea energiei, vigilenței și pierderii în greutate, ceaiul negru câștigă puncte majore datorită cercetărilor de la WebMd, care identifică cofeina și un conținut mai mare de substanță, numită teofilină, ambele studii sugerând accelerarea ritmului cardiac, stimularea metabolismului și promovează energia.
În plus, studiile publicate de National Institutes of Health, menționează că ceaiul negru produce reduceri semnificative ale colesterolului lipoproteinelor cu densitate mică (LDL sau colesterol rău), ceea ce ajută la prevenirea generală a bolilor cardiovasculare.

Beneficii nesfârșite pentru sănătate în ambele ceaiuri

În timp ce studii interminabile la om și animale ne spun că antioxidanții puternici din ceaiurile negre și verzi sunt extrem de benefice pentru sănătatea noastră, dovada se află în cana de ceai! Ceaiul negru este cel mai popular ceai sorbit în Statele Unite și Europa, în timp ce ceaiul verde este cel mai popular preparat din Japonia și China.
În cele din urmă, ambele preparate încă vânează radicalii liberi care dăunează celulelor și purifică nemilos corpul. Acest lucru se datorează, parțial, conținutului bogat de polifenoli din fiecare infuzie, dar și datorită unui alt trifecta antioxidantă, cunoscută sub numele de flavonoide – thearubigine, catehine și epicatechine.
Atât ceaiurile negre, cât și cele verzi au fost legate de scăderea semnificativă a creșterii tumorilor canceroase, creșterea metabolismului pentru a ajuta la pierderea în greutate, îmbunătățirea rezistenței pielii și a oaselor și chiar la evitarea bolilor cronice, cum ar fi accidentul vascular cerebral, bolile cardiace, diabetul și boala Parkinson.

Ultimele stiri

Parteneri