sâmbătă, septembrie 25, 2021

Deliciosii pepeni, cu aroma bogata, sunt foarte saraci in calorii astfel incat 100 g de fruct contine numai 34 de calorii si 0 grasimi, este bogat in polifenoli benefici pentru sanatate, substante, vitamine si minerale care sunt necesare pentru o sanatate optima.

Valori nutritive pentru 100 de grame de pepene galben

Principiu activ Valoare nutrient Procent DZR (sau doza zilnica recomandata)
Energie 34 Kcal 1.5 %
Carbohidrati 8,6 g 6,5%
Proteine 0.84 g 1,5%
Grasimi 0.19 g <1%
Colesterol 0 mg 0%
Fibre alimentare 0,9 g 2,25%
Vitamine
Acid folic 21 mcg 5%
Niacina (B3) 0.734 mg 4,5%
Acid pantotenic (B5) 0.105 mg 2%
Piridoxina (B6) 0.072 mg 5,5%
Riboflavina (B2) 0.026 mg 2%
Tiamina (B1) 0.017 mg 1%
Vitamina C 36.7 mg 61%
Vitamina A 3382 UI 112%
Vitamina E 0,05 mg 0,5%
Vitamina K 2.5 mcg 2%
Electroliti
Sodiu 1 mg 0%
Potasiu 267 mg 6%
Minerale
Calciu 9 mg 1%
Cupru 41 mcg 4,5%
Fier 0.21mg 2,5%
Magneziu 12mg 3%
Mangan 0.041 mg 2%
Zinc 0,18 mg 1,5%
Fitonutrienti
Beta-caroten 1 µg
Alfa-caroten 39 µg
Beta-cripto-xantin 0 µg
Luteina-zeaxantina 26 mcg

Fructul este o sursa excelenta de vitamina A, oferind aproximativ 112% din DZR la 100 grame de fruct, una dintre cele mai mari cantitati de vitamina A regasite in fructe. Vitamina A este un antioxidant puternic si este esentiala pentru vedere. Acesta este, de asemenea, necesara pentru mentinerea integritatii mucoaselor membranelor si a sanatatii pielii. Consumul de fructe naturale bogate in vitamina A este cunoscut ca ajuta la protejarea de cancer pulmonar si cancerul cavitatii bucale.

Dieta cu pepene

Pepenele galben poate fi consumat oricând – la micul dejun, între mese, după mese sau chiar înainte de culcare. Fiind un fruct bogat în apă și sărac în calorii, pepenele galben te poate scăpa de 5 kilograme în cinci zile!

Dieta de 5 zile cu pepene galben

Prima zi

Mic dejun – 1 iaurt dietetic + 20 g fulgi de ovăz + o jumătate de pepene

Prânz – 150 g carne fiartă de pui + 200 g fasole verde + o felie de pepene

Cină – 30 g orez fiert cu ciuperci și sos de roșii + omletă dintr-un ou + o felie de pepene

A doua zi

Mic dejun – 20 g brânză de vaci + o felie de pâine prăjită + jumătate de pepene galben

Prânz – pulpă de pui fiartă + salată de varză + o felie de pepene

Cină – dovlecei la grătar + pepene

A treia zi

Mic dejun – 1 ou fiert tare + o felie de pâine prăjită + pepene (în orice cantitate)

Prânz – supă de legume + 100 g carne fiartă de vită + 2 cartofi natur

Cină – pepene (în orice cantitate)

A patra zi

Mic dejun – o cană de lapte + 30 g fulgi de ovăz + o felie de pepene

Prânz – 2 roșii umplute cu orez brun fiert + un piept de pui fiert

Cină – o salată de legume + o felie de pepene

A cincea zi

Mic dejun – pepene galben (oricât)

Prânz – 200 g pește slab, la grătar + 30 g orez fiert + sos de roșii

Cină – 30 g orez fiert + sote de ciuperci și sos de roșii + o felie de pepene

Pe tot parcursul dietei, hidratarea este importantă. Se bea doar apă (minimum 2 l/zi), ceai și cafea neîndulcite.

Ultimele stiri