Sari la conținut

După isteria hârtiei igienice din pandemie, isteria uleiului lovește cu putere Europa. Scene violente în magazinele din Germania

După isteria hârtiei igienice din pandemie, isteria uleiului lovește cu putere Europa. Scene violente în magazinele din Germania

Frica a făcut ca în timpul pandemiei, hârtia să dispară de pe rafturile magazinelor, de pe rafturile magazinelor unora dintre cele mai bogate țări, pentru prima dată în ultimii 40-50 de ani.

Iată că la doar doi ani de la aceste scene, istoria pare că se repetă. De data aceasta, „de vină”, este războiul din Ucraina.

După isteria hârtiei igienice din pandemie, isteria uleiului lovește cu putere Europa. Scene violente în magazinele din Germania

De pildă, în magazinele din Germania, uleiul este considerat acum o raritate, iar autoritățile au decis raționalizarea acestui produs. Produsul s-a scumpit destul de mult în ultima vreme, însă pe online se vinde la preț de speculă.

Potrivit ziarulromanesc.de, isteria și spaima au făcut ca o încercare a unui grup de 5 germani de a cumpăra 30 de sticle de ulei să degenereze în violență, fiind nevoie de intervenția poliției.

Întâmplarea a avut loc la un supermarket din Asperg, regiunea Baden-Württemberg, unde două femei și trei bărbați din Germania au provocat un conflict violent. Totul a început de la încercarea grupului de a cumpăra 30 de sticle de ulei, adică un bax de fiecare, în condițiile în care produsul era raționalizat la o singură sticlă de persoană.

Casiera supermarketului a refuzat să le permită că cumpere câte un bax, însă femeile și bărbații au trecut la amenințări. Clienții au justificat că au condus 60 de kilometri ca să își poată cumpăra ulei, având în vedere că în zona în care locuiau produsul lipsea de mai multe săptămâni.

S-a ajuns la și amenințări cu moartea, după ce clienții au insultat-o pe casieră și i-au spus că nu va trăi până a doua zi, că vor sparge totul acolo, amenințând că vor da foc supermarketului. La plecare, un bărbat din grup a luat o piatră cu care intenționa să o atace pe casieră, însă un al angajat al magazinului a intervenit cu un făcăleț. .

Până a venit poliția, grupul dispăruse. Scena pare ruptă dintr-un film tragi-comic, însă situația în cea mai dezvoltată țară europeană este foarte tensionată.

Germanii, dependenți de Ucraina și Rusia în privința aprovizionării cu ulei

Deși autoritățile germane ies public și încearcă să liniștească populația, care a început, de aproape o lună, să-și facă provizii din produsele de bază, lipsa acestora din magazine nu face decât să pună și mai tare paie pe foc.

Ministrul federal al alimentației din Germania, Cem Özdemir, a cerut cetățenilor să nu intre în panică la cumpărături și să se aprovizioneze în mod inutil.

„Vă rog să nu cumpărați provizii, nu există niciun motiv pentru asta. Ne-am asigurat aprovizionarea”, a declarat Cem Özdemir.

Asociația industriei de prelucrare a semințelor oleaginoase din Germania atrăgea atenția, în 14 martie, că va urma o criză de ulei de floarea soarelui, dat fiind faptul că Ucraina era cel mai important furnizor al țării.

„Se așteaptă ca proviziile să fie suficiente doar pentru câteva săptămâni. În prezent, nu există nicio aprovizionare din Ucraina – cel mai important furnizor de ulei de floarea soarelui.

Cu toate acestea, consumatorii ar putea trece cu ușurință la alte uleiuri comestibile, cum ar fi uleiul de rapiță. Nu sunt de așteptat blocaje aici.

Ucraina și Rusia sunt principalele țări exportatoare de ulei de floarea soarelui, Ucraina cu 51% și Rusia cu 27%”, a afirmat directorul general al Asociației Industriei de Prelucrare a Semințelor Oleaginoase din Germania, Gerhard Brankatschk.

Germania își acoperă 94 la sută din necesarul de ulei de floarea soarelui cu importuri și doar șase la sută din uleiul consumat provine din producția internă. Pentru că nu se mai găsește în magazine, uleiul a început să fie vândut pe Ebay, cu prețuri de 10-12 euro. Românii din Germania spun că ulei mai găsesc la magazinele românești din această țară, care îl revând cu 4 euro.

Carmen Alecu
Alecu Carmen

Absolventă de Jurnalism. Am inceput sa lucrez in presa in 2000, la Abracadabra. A urmat Acasa Magazin. Dupa o pauza de cativa ani, am reinceput sa lucrez la EVZ. A urmat EvzMonden si InfoActual. La Doctorul Zilei lucrez din noiembrie 2020.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel