miercuri, decembrie 2, 2020
Irina Lungu

Efortul fizic trebuie să înceapă să ne placă, evident în cazul celor sedentari. Fiindcă cei activi au aflat deja secretul.

Aceasta este dovada științifică că efortul fizic face bine, începând din mitoicondrii. Inclusiv la cei cu prediabet, diabet declarat sau obezitate rezistentă la dieta. Fiecare va răspunde în felul lui, în funcție de rata metabolică, dar e un prim pas. Efortul fizic este medicament, de aceea este esențial să îl practicăm cel puțin 30 de minute pe zi.

Oamenii de știință au demonstrat că efortul fizic susținut amână îmbătrânirea și efectele acesteia, reduce bolile asociate sedentarismului și excesului ponderal, previne numeroase afecțiuni, inclusiv amână moartea.

De asemenea, oamenii de ştiinţă au constatat că un grad mai mare de activitate fizică reduce declinul cognitiv şi pierderile de materie cenuşie.

În modelele de analiză care au vizat riscul vascular, activitatea fizică a rămas semnificativă, iar un risc vascular mai scăzut a fost asociat în mod independent cu un ritm mai lent de declin cognitiv şi de pierdere a materiei cerebrale.

“Una dintre cele mai uimitoare descoperiri în urma studiului nostru a fost că activitatea fizică nu pare să aibă doar efecte pozitive în încetinirea ritmului de declin cognitiv, ci şi în încetinirea ratei de pierdere a ţesutului cerebral de-a lungul timpului la persoanele care deţin un grad ridicat de beta-amiloid la nivelul creierului”, a spus Reisa Sperling, coautoarea unui studiu care sugerează că abordările intervenţionale care vizează atât activitatea fizică cât şi factorii de risc vascular ar putea încetini progresul maladiei Alzheimer. Aceasta este și directoarea Centrului pentru cercetare şi tratament a bolii Alzheimer.

Efortul fizic este cea mai eficientă metodă de a scădea pericolele cauzate de boli și, cu precădere, de a preveni aceste boli. Efortul fizic și alimentația sănătoasă sunt practic combinația magică pentru organism. Nu dă greș niciodată, nu presupune riscuri și nu are efecte secundare.

Efortul fizic nu trebuie să fie ridicare de greutăți la sală, ci orice activitate care îți crește pulsul și secretă endorfine.

În cazul în care ești la început și ai o rezistență mică la efort, începe cu plimbarea. Plimbarea simplă, în mers alert și susținut.

Mai mult, mersul pe jos menține creierul sănătos. Cercetătorii suțin că maladia Alzheimer ar putea fi prevenită dacă mergi pe jos, 8900 de pași, mai exact.

Cercetarea arată totodată că reducerea factorilor de risc vascular precum fumatul, nivelul ridicat de colesterol şi obezitatea ar putea oferi protecţie suplimentară în cazul bolii Alzheimer şi ar putea încetini avansarea acestei maladii devastatoare.

Parteneri