miercuri, octombrie 21, 2020

Mihaela Bilic, adepta alimentației cu gust, a explicat de ce acest aliment este o variantă excelentă pentru cei care doresc să mănânce sănătos, să piardă din excesul ponderal, dar și să se mențină la o greutate optimă.

Totuși, nu este un produs de care să abuzăm, însă ne furnizează nutrienți importanți. Cei care au probleme cu colesterolul este bine să consume prudent fructele de mare.

Citește și:

Care sunt beneficiile fructelor de mare, potrivit medicului nutriționist Mihaela Bilic.

 

Fructele de mare sunt o sursă excelentă de proteine de calitatea I (20-25%), cu puține grăsimi (sub3%), vitamine din grupul B și minerale din abundență.

Cârcotașii ar spune că au mult colesterol, dar sedentarismul crește colesterolul din sânge mai tare decât mâncarea. În plus, fructele de mare se află la baza lanțului trofic, ele se hrănesc cu alge și plancton, deci sunt pline de Omega 3. Apoi au calciu și fosfor pentru dinți și oase puternice, potasiu și magneziu pentru sistemul nervos, seleniu și zinc pentru imunitate și iod pentru un metabolism accelerat. Adăugați la asta proteine complete și puține calorii și veți vedea că fructele de mare sunt prietenele siluetei și sănătății.

Citește și:

Aveți grijă să nu le gătiți prea tare/mult, au o carne fragilă, iar temperatura ridicată duce la coagularea proteinelor, le întărește excesiv. Cât despre cantitate, nu vă faceți griji, dintr-o oală de scoici nu rămâi cu mare lucru, iar la creveți obosești/te plictisești de atâta curățat.

Însă atenție, nu sunt permise garnituri de tip cartofi prăjiți sau calamari pane, deoarece îngrașă, atenționează nutriționistul Mihaela Bilic.

Parteneri--