vineri, februarie 26, 2021

Fructele conțin o cantitate mare de fructoză, ceea ce înseamnă ca au un potențial foarte mare de a adăuga câteva kilograme în plus. Din cauza conținutului mare de zahăr, consumul excesiv de fructe poate dăuna greutății corporale. Deși sunt bogate în vitamine și minerale, fiind benefice pentru sănătatea organismului, ar trebui să fie consumate mai rar decât consideram până acum. De ce fructele îngrașă și ce cantitate este ideală pentru a ne menține dieta ne explică un renumit nutriționist.

Mihaela Bilic, cunoscut nutriționist și expert în boli ale metabolismului, ne explică de ce consumul zilnic al fructelor este un mit pentru sănătate. Fructele îngrașă deoarece conțin o cantitate mare de fructoză, în alte cuvinte, zahăr. Fructoza poate fi nocivă și îngrașă, la fel ca alte alimente cu multe calorii. Cât de des ar trebui să le consumi și cu ce le poți înlocui, pentru a obține toți nutrienții esențiali din alimentație?

„Nu suntem proiectaţi să mâncăm în fiecare zi fructe. Nu duce ficatul. Dacă ne gândim la modul în care suntem construiţi de natură, în paleolitic de exemplu, mâncam carne. Multă. Şi de unde ne luam carbohidraţii? Din fructoză. De unde? Din fructe. Sunt cea mai bună cale de îngrăşare. E o sursă de glucide din care se face grăsime. Fructoza depinde de metabolizarea hepatică. Degeaba se plimbă sângele cu fructoza în el, nicio celulă nu o arde. Doar ficatul o metabolizează, transformând-o în grăsime. Pe când, dacă sângele se plimbă cu moleculele de glucoză, fiecare celulă o foloseşte!”, explică nutriționistul, potrivit life.ro.

De ce grăsimea rezultată din consumul fructelor de depune pe abdomen?

„E un loc cu predilecţie pentru grăsimea depusă de ficat. Aceea este grăsimea făcută din fructoză! Grăsimea abdominală se face din alcool, zahăr, miere, suc de fructe presat la rece şi fructe mâncate în exces. În acest context, o calorie nu e o calorie dacă vine din fructoză!”, adaugă Mihaela Bilic.

Cum obținem vitaminele și mineralele necesare pentru organism, chiar dacă renunțăm la consumul zilnic de fructe?

„Și legumele au(vitamine), şi sunt mai bune, pentru că nu au fructoză. Fructoza este indicată diabeticilor, este adevărat, pentru că ea nu ridică nivelul glicemiei. Dar celor care nu au diabet, neridicând nivelul glicemiei, nici nu apare saţietatea. Şi ne putem trezi că mâncăm şi un kilogram de fructe fără să ne săturăm şi fără să avem nici un sentiment de vinovăţie. Dar fructele îngraşă! Pe acelaşi principiu, alcoolul îngraşă. Fructoza îngraşă! Ce mai înţelegem de aici? Că fructele sunt un desert. Ele nu sunt necesare organismului nostru. Dacă vrem vitamine, mâncăm legume!”, afirmă nutriționistul.

Ultimele stiri

Parteneri