marți, iulie 27, 2021

Deficitul caloric este asociat, adesea, cu dietele pentru slăbit. Cu toate acestea, anumite persoane care au un aport caloric scăzut nu pot pierde în greutate conform așteptărilor. Iată câteva mituri despre

slăbit pe care trebuie să știi și, de asemenea, care pot fi alte cauze pentru care nu poți slăbi.

Majoritatea dietelor pentru slăbit folosesc deficitul caloric. Acesta implică reducerea numărului de calorii ingerate zilnic, având un aport mai scăzut decât cel recomandat.

Totodată, anumite persoane care au un aport caloric scăzut nu pot pierde eficient în greutate. Acest lucru se datorează anumitor afecțiuni sau dezechilibre în organism. Iată ce trebuie să știi despre deficitul caloric și de ce, uneori, nu este o metodă eficientă de pierdere în greutate.

Mituri despre slăbit. De ce nu slăbești, de fapt?

Vasi Rădulescu, renumit medic român, explică de ce anumite persoane nu reușesc să slăbească, în ciuda eforturilor și a deficitului caloric.

Calorii înăuntru, calorii afară – este tot ceea ce contează când vine vorba de pierderea în greutate.

Deși crearea unui deficit caloric prin arderea a mai multă energie decât consumi este cel mai important factor atunci când vine vorba de pierderea în greutate, nu este singurul lucru care contează.

Bazarea exclusiv pe aportul caloric nu ține cont de numărul mare de variabile care pot împiedica pe cineva să slăbească, chiar și atunci când

urmează o dietă foarte săracă în calorii.

De exemplu, dezechilibrele hormonale, afecțiunile de sănătate precum hipotiroidismul, adaptările metabolice, utilizarea anumitor medicamente și genetica sunt doar câțiva dintre factorii care pot face ca pierderea în greutate să fie mai dificilă pentru unele persoane, chiar și atunci când urmează o dietă strictă.

De asemenea, acest concept nu reușește să sublinieze importanța sustenabilității și a calității dietei pentru pierderea în greutate. Cei care urmează metoda „calorii înăuntru, calorii afară” se concentrează, de obicei, doar pe valoarea calorică

a alimentelor, nu și pe valoarea nutritivă a acestora.

Acest lucru poate duce la alegerea unor alimente cu puține calorii și sărace în nutrienți, cum ar fi prăjiturile de orez și albușurile de ou, în detrimentul unor alimente cu un conținut caloric mai ridicat și cu o densitate mare de nutrienți, cum ar fi avocado și ouăle întregi, ceea ce nu este cel mai bine pentru sănătatea generală.

Se preferă consumul unor alimente mai sănătoase, chit că sunt mai bogate caloric, decât unora mai nesănătoase care promit mai puţine calorii”, explică Dr. Vasi Rădulescu pe propriul blog.

Ultimele stiri

Parteneri