joi, aprilie 9, 2020

Alimentul acesta nu ar trebui să ne lipsească din meniul săptămânal, indiferent dacă ținem post sau nu. Beneficiile sale asupra sănătății sunt importante. Năutul este unul dintre cele mai vechi și apreciate alimente cultivate în Orientul Mijlociu.

Care sunt cele mai importante beneficii dacă mănânci năut

Îți ții greutatea sub control.

Năutul are un conținut ridicat de fibre și proteine ​​și prezintă un indice glicemic scăzut. În felul acesta, este de un real ajutor la menținerea greutății. Nutriționiștii recomandă o jumătate de ceașcă de năut zilnic. Fibrele și proteinele vă vor ține de foame și, în felul acesta, nu veți fi tentați să aveți derapaje alimentare.

Citește și: Covid-19 la unul dintre cele mai importante ministere din România! Un angajat este infectat

Sănătatea inimii – Cercetările arată că persoanele care consumă în mod regulat năut au valori bune ale colesterolului total. Năutul conține cantități notabile de acid folic și magneziu, extrem de benefice sănătății vaselor de sânge, împiedicând astfel depunerea colesterolului. Pe cale de consecință, vor fi mai puține cazuri de infarct în rândul consumatorilor de năut.

Citește și: Bilanț răvășitor în prima parte a zilei: încă 441 de cazuri noi confirmate cu noul coronavirus

Năutul este foarte bun pentru femei. Anumite fitochimicale denumite saponine au arătat că se comportă ca antioxidanți. Saponinele reduc riscul de a face cancer mamar și protejează împotriva osteoporozei. Iar ca bonus, reduc bufeurile în cazul femeilor aflate la menopauză.

Năutul e foarte bun și pentru sistemul imunitar. Reprezintă o excelentă sursă de zinc și cupru, esențiale pentru buna funcționare a celulelor sistemului imunitar. Nutriționiștii au descoperit că 250 g de năut gătit conțin 30% din doza zilnică recomandată de cupru și 20% din DZR de zinc.

Citește și: Cum ne întărim sistemul imunitar. Ingrediente care ne susțin prima linie de apărare a organismului

Năutul este o bună sursă de fier. Fierul este una dintre cele mai răspândite carențe. Una din principalele cauze ale anemiei. Dar năutul conține fier ușor asimilabil. Cercetările arată că 250 g de năut gătit conțin aproape 26% din DZR de fier, dar, într-adevăr, nu la fel de ușor de asimilat ca fierul provenit din surse animale.

Așadar este o decizie înțeleaptă să adaugi năutul în dieta zilnică, mai ales în perioada Postului.

Cea mai răspândită metodă de consum este humusul. Sau poți fierbe boabele și le poți adăuga în salate.