Carența care îți distruge ficatul într-un mod mai agresiv decât alcoolul și zahărul

Carența care îți distruge ficatul într-un mod mai agresiv decât alcoolul și zahărul
Carența care îți distruge ficatul într-un mod mai agresiv decât alcoolul și zahărul

Inamicul mortal al ficatului tău! Și nu, nu e alcoolul! Când vine vorba de ficatul gras, carența acestui nutrient poate fi mai amenințătoare decât excesul de alcool sau zahărul rafinat.

Când oamenii se gândesc la boli hepatice, primul vinovat pe care îl găsesc este excesul de alcool. Însă mai există nenumărate obiceiuri zilnice care îți stresează ficatul. Dincolo de băut, mâncat nesănătos, luat medicamente ”după ureche”.

Din fericire, sunt soluții pentru a ne ajuta ficatul. Mulți nutrienți ca vitamina C și E, seleniu, magneziu și zinc contribuie la buna funcționare a ficatului! Însă mai există un nutrient esențial care nu doar că e balsam pentru ficatul gras, dar are un rol decisiv în prevenirea cancerului! Despre ce este vorba? Despre colină!

Colina este un nutrient cheie pentru ficat și creier. Conform unor cercetări, insuficienţa colinei poate contribui la dezvoltarea cirozei la alcoolici; pe de altă parte, alimentaţia bogată în colină poate împiedica distrugerea ficatului sub acţiunea alcoolului. Cercetări documentate asupra animalelor de laborator demonstrează apariţia infiltraţiilor grăsimilor degenerate, foarte asemănătoare cu cele ce apar în cazul distrugerii ficatului sub acţiunea alcoolului. In cazul adăugării cantităţii adecvate de colină în alimentaţie, infiltraţiile se resorb.

Unii oameni sunt mai deficitari decât alții în ceea ce privește colina. Sportivii de performanță, consumatorii de alcool, gravidele și femeile la menopauză au, de regulă, carență de colină.

Necesarul unui bărbat adult este d 550mg/zi, iar o femeie adultă necesită 425mg/zi. Nici excesul de colină nu e bun, întrucât efectele secundare sunt serioase: tensiune arterială prea mică, transpirații și indigestie.

Adultul nu trebuie să depășească sub nicio formă 3,500 mg/zi.

Mai multe studii arată că un la nivel optim de colină, scade considerabil riscul de cancer.

Trei studii separate arată că un nivel bun de colină duce la scăderea apariției cancerului de sân, iar un al patrulea studiu realizat pe 1508 femei arată că femeile care consumă produse bogate în colină își reduc riscul de a face cancer la sân cu 24%.

Cercetările timpurii efectuate pe animale au descoperit o legătură între deficitul de colină și riscul crescut de cancer hepatic.

A fost găsită și legătura clară că boala ficatului gras poate fi declanșată de deficitul de colină. Oamenii de știință au descoperit că peste 70% dintre persoanele cu carență de colină au făcut boli hepatice, iar bolile s-au ameliorat odată cu stabilizarea nivelului de colină. Așadar, cu cât aveți mai puțină colină în organism, cu atât este mai amenințată sănătatea ficatului dv.

Care sunt cele mai bune surse de colină

  • Carnea de vită slabă și ficatul de vită
  • Ouăle
  • Boabele de soia
  • Codul de Atlantic
  • Ciupercile Shiitake
  • Cartofii roșii
  • Germenii de grâu
  • Fasolea boabe
  • Quinoa
  • Lapte integral și produse lactate de calitate, neîndulcite
  • Varza de Bruxelles
  • Broccoli
  • Ton
  • Alune
  • Conopidă
  • Mazăre
  • Semințe de floarea-soarelui
  • Orez brun

Consumați hrană sănătoasă și variată, evitați prăjelile, alimentele procesate, alimentele cu prea multe E-uri, sucurile acidulate și îndulcite, produsele de patiserie.

2386 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox