duminică, aprilie 11, 2021

Astenia implică o stare generală de slăbiciune, în care persoana manifestă oboseală fizică sau psihică, fără a fi cauzată de un efort semnificativ. Astenia de primăvară poate fi provocată de instabilitate

hormonală (asociată cu lumina excesivă), alergii, un nivel scăzut al endorfinelor și schimbări climatice.

Astenia de primăvară poate cauza atât simptome fizice, cât și simptome psihice.

Simptome fizice:

  • Semne de raceala
  • Febra
  • Epuizare fizica
  • Ameteli
  • Palpitatii
  • Disconfort fizic
  • Spasme si crampe musculare
  • Tremur al corpului la depunerea unui efort minim
  • Dureri de cap
  • Caderea parului

Simptome psihice

  • Imposibilitatea de a duce la bun sfarsit anumite actiuni
  • Epuizare psihica
  • Depresie sau tristete instensa fara un motiv anume
  • Irascibilitate
  • Confuzie generala
  • Pierderea interesului in activitatile preferate

Astenia de primăvară poate fi ameliorată cu ajutorul alimentației

Lygia Alexandrescu, nutriționist, recomandă pentru Antena 3 o dietă bogată în vitamina C, vitamina D și fier, excelentă pentru energizare și ameliorarea stărilor de oboseală.

„Primăvara vine cu acea ușoară slăbiciune, îi spunem astenie de multe ori, acea stare de disconfort. Lucru care se poate corecta foarte bine având un bun combustibil, adică o bună alimentație”, explică nutriționistul.

Lipsa soarelui din tipul iernii poate provoca deficit de vitamina D și fier. Astfel, este important să

reechilibrăm organismul cu alimente bogate în acești nutrienți, precum alimentele cu pigment roșu.

„Şi aici nu ne referim doar la carne, care sigur este alimentul cel mai bogat în fier și cel mai ușor de absorbit de organism, și vorbim și despre fructe și despre legume.

Adică fasole roșie boabe, fasolea uscată, sfecla roșie sub formă de salate coapte, sub formă de supă cremă. Dacă ne gândim la fructe, bineînțeles că primul lucru în minte ne vin fructele de pădure și aici pot fi foarte bine tolerate acum afinele, care țin și pofta de dulce sub control și au un indice glicemic mic.

Așadar,

nu se vede nimic pe cântar după ce consumăm undeva 300-400 de grame de afine. Au fibre multe și toate alimentele bogate în fier au tendința să constipe un pic, deci alimentele cu fibre si fier în același timp sunt foarte recomandate”, recomandă Lygia Alexandrescu.

Vitamina C, la fel de importantă în această perioadă

„Alimentele cu fier se consumă înainte sau împreună cu alimentele bogate în vitamina C. Așadar, dacă nu avem la dispoziție un fruct cu multă vitamina C, un supliment cu vitamina C de 200, cel clasic ar fi bine de consumat înainte tocmai pentru a absorbi foarte bine fierul.

Foarte important este să nu uităm să ne hidratăm în această perioadă, pentru că încă e frig afară și nu simțim nevoia să bem apă și atunci deshidratarea ne da o astfel de stare proastă”, adaugă nutriționistul.

Ultimele stiri

Parteneri