Sari la conținut

Un aliment banal consumat frecvent poate duce la diabet. Creşte rapid glicemia!

diabet
Sursa foto: arhiva doctorulzilei.ro
Cele șapte fructe cu IG ridicat periculoase pentru diebatici

Diabetul de tip 2 necesită un control strict al alimentației, iar anumite alimente pot reduce nivelul de zahăr din sânge.

Astfel, pe lângă unele fructe şi legume, un aliment consumat frecvent poate creşte glicemia periculos de mult.

Un studiu publicat în revista Diabetes Care a constatat că schimbările în microbiomul intestinal ajută la reducerea riscului de obezitate și de diabet de tip 2.

În ultimele decenii, un aliment banal a fost incriminat că poate creşte riscul de diabet. Este vorba de orez, care este asociat cu un nivel crescut al glicemiei.

Studiu pe 130.000 de voluntari pe parcursul a 10 ani

Pe baza unui amplu studiu realizat pe 130.000 de voluntari din 21 de ţări din Europa, America de Nord, America de Sud, Africa, China, Brazilia şi India pe parcursul a 10 ani, oamenii de ştiinţă au descoperit principalele efecte negative ale consumului de orez, între care instalarea diabetului.

Explicaţia ar fi că o parte semnificativă a nutrienţilor, inclusiv vitaminele B, sunt eliminate prin procesul de decorticare a orezului alb. În plus, acest aliment are un indice glicemic ridicat, ceea ce înseamnă că poate creşte rapid glicemia.

Alternative mai sănătoase

Specialiştii atrag atenţia că persoanele cu o predispoziţie genetică la dibet (care au avut sau în familie rude diagnosticate cu această boală), trebuie să evite consumul mâncărurilor pe bază de orez alb, pe care să-l înlocuiască cu orez brun.

De asemenea, orezul basmati are un indice glicemic mai mic decât cel alb, ceea ce înseamnă că permite absorbția mai lentă a glucozei în sânge. În ultimii ani, orezul roșu a fost deosebit de popular la pacienții cu diabet zaharat.

Potrivit Medical News Today, o alternativă la orez este reprezentată de quinoa, care deși conține aproximativ aceeași cantitate de carbohidrați, este semnificativ mai bogată în proteine, iar în unele cazuri poate conține chiar și mai multe fibre.

Potrivit medicilor, făinoasele, cerealele, pastele, orezul și vegetalele cu amidon trebuie consumate cu moderație și incluse în cadrul meselor complexe pentru a nu influența negativ valorile glicemice.

De exemplu, o treime cană de orez gătit are aproximativ 15 g carbohidrați, adică o treime din cantitatea recomandată pentru a fi consumată la o masă (45 g).

Printre produsele cu un indice glicemic scăzut cele mai recomandate pentru diabet sunt hrișca (indice 50), fulgi de ovăz (index 49) și orz (indicele 22).

Porția optimă de cereale pentru o persoană cu diabet zaharat este de 150 g (greutate fără aditivi).

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel