Un dușman NEBĂNUIT. Un obicei comun multor OAMENI duce la probleme majore de sănătate

Un dușman NEBĂNUIT. Un obicei comun multor OAMENI duce la probleme majore de sănătate
Un dușman NEBĂNUIT. Un obicei comun multor OAMENI duce la probleme majore de sănătate

Tolăneala în fața televizorului CREȘTE RISCUL DE CANCER!

Uitatul la seriale și filme, acasă, pe canapea e un competitor serios pentru ieșitul afară, avertizează experții. Ei spun că acest obicei este legat de apariția mai multor forme de cancer. O singură oră pe zi de zăcut e suficient ca să fii în pericol

Dana Lascu

Charles E. Matthews, epidemiolog la Institutul Național de Cancer, a explicat, la o conferință pe teme oncologice desfășurată în Texas la jumătatea lunii februarie că tolănitul pe canapea, în fața televizorului, ore în șir, nu crește doar riscul apariției cancerului de colon sau de sân, așa cum se știa până acum, ci și pe cel al altor nouă forme de cancer, printre care și cel de plămâni sau de gât!

El a avertizat că avem nevoie de o activitatea fizică susținută și, foarte important, trebuie să stăm jos cât mai puțin. Dr. Matthews susține că înlocuirea „maratoanelor” de vizionat seriale sau filme cu diverse munci casnice sau o plimbare de seară schimbă complet starea de bine și sănătate.

Ridicați-vă și mergeți!

„Televizorul concurează serios cu ieșitul afară sau cu activitățile fizice”, a avertizat specialistul la conferința Asociației Americane pentru Dezvoltarea Științei. „Orice presupune ridicatul de pe canapea și mersul este bun”, a mai spus el.

Ultimul ghid american de activități fizice, publicat în 2008, recomandă „evitarea inactivității” și efectuarea de activități sportive ușoare de cel puțin 5 ori pe săptămână și dificile de încă două ore și jumătate.

Dincolo de faptul că te mențin în formă, exercițiile scad riscul de deces, potrivit Institutului Național American de Sănătate, notează DailyMail Online.

Comportamentul sedentar este legat de decesul prematur datorat bolilor cardiace, de infarct, de apariția diabetului de tip 2, de hipertensiune, de AVC, de afecțiuni ale creierului, de probleme respiratorii și cancer.

Făcând doar minimum de exerciții recomandat săptămânal îți scade cu 20% riscul de deces, arată specialiștii.

Avem prea puține RECOMANDĂRI

Dar, spune dr. Matthews, în ultima decadă s-a putut observa că, de fapt, avem nevoie de mai multe exerciții decât cele care ne sunt recomandate… „de 4-5 ori mai mult, de fapt”.

Specialistul spune că dacă depășești limita de 25 de ore pe săptămână (trei ore și jumătate pe zi), ai tot atâtea beneficii cât un maratonist care se antrenează aproximativ 75 de ore pe săptămână.

”Marea majoritate a oamenilor sunt 60% din zi sedentari. Însă și așa, nu se poate să nu găsească măcar o oră în care să facă mișcare”, recomandă medicul.

0 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox