joi, iulie 29, 2021

Un număr mai mare decât era de așteptat de tineri au suferit inflamații cardiace după cea de-a doua doză de mARN ARN COVID-19 de la Pfizer / BioNTech și Moderna, conform datelor din două sisteme de monitorizare

a siguranței vaccinului din Centrele SUA pentru Control și Prevenire a Bolilor (CDC), conform Reuters.

Datele au fost furnizate de către Centrul de Prevenire și Control al Bolilor (CDC) din Statele Unite ale Americii. Instituția a investigat cazurile de inflamație a mușchiului inimii (miocardită) sau a pericardului – sac fibro-seros ce învelește inima (pericardită), care au apărut după a doua doză cu vaccinurile menționate anterior. Concluzia preliminară este că există o legătură între aceste afecțiuni și vaccinul anti-Covid.

Agenția a spus că evaluează în continuare riscul cauzat de această

afecțiune și încă nu a ajuns la concluzia că există o relație de cauzalitate între vaccinuri și cazurile de miocardită sau pericardită.

În timp ce unii pacienți au necesitat spitalizare, majoritatea s-au recuperat complet din simptome, a spus CDC.

Majoritatea persoanelor care prezintă astfel de afecțiuni sunt bărbați (80%), iar cel mai afectat grup de vârstă este cel între 12-24 de ani (peste jumătate din cazurile totale), deși numărul dozelor administrate acestui grup este relativ mic (9%). Totuși, foarte puțini au nevoie de îngrijiri medicale sau să se interneze. CDC încă analizează

riscurile acestor afecțiuni.

“Avem în mod clar un dezechilibru acolo”, a declarat joi dr. Tom Shimabukuro, director adjunct al Biroului de siguranță a imunizării al CDC.

Inflamațiile au apărut, de cele mai multe ori, în prima săptămână de după rapel, iar vârsta medie a celor afectați este de 24 de ani. CDC se va întruni în ședință săptămâna viitoare pentru a discuta riscurile de miocardită și pericardită în urma vaccinurilor menționate anterior.

Ultimele stiri

Parteneri