Sari la conținut

5 exerciții care ușurează crampele menstruale și stimulează starea de spirit

exercitii fizice
sursa foto: pexel.com
Exerciții pentru ameliorarea crampelor menstruale

Exerciții care ușurează crampele menstruale. Exercițiile fizice în timpul ciclului menstrual pot ameliora durerea, balonarea și schimbările de dispoziție pe care le experimentează femeile în această perioadă.

Durerea pulsantă sau crampele în abdomenul inferior este cel mai frecvent simptom în timpul perioadelor și se întâmplă din cauza contracției uterului pentru a-și expulza mucoasa. Afecțiuni precum endometrioza și adenomioza pot agrava adesea această durere, făcând dificilă funcționarea normală.

Astfel, activitatea fizică poate ajuta la stimularea circulației, la reducerea crampelor și a disconfortului prin furnizarea de mai mult oxigen mușchilor. Exercițiile fizice pot, de asemenea, ajuta la eliberarea endorfinelor care acționează ca analgezice naturale pentru a atenua disconfortul menstrual. În plus, mișcarea poate ajuta la creșterea dispoziției, ceea ce poate oferi, de asemenea, ușurare.

De ce apar crampele în timpul menstruației

Cramele apar din cauza unei substanțe asemănătoare hormonilor cunoscute sub denumirea de secreții de prostaglandine. Acest hormon este eliberat în primul rând în organism, urmat de orice leziune, inflamație sau infecție. Ele ajută la dilatarea sau constricția vaselor de sânge împreună cu coagularea sângelui.

În timpul ciclului menstrual, prostaglandina cauzează contracțiile musculare uterine pentru a elimina țesuturile, dar prea multă secreție de prostaglandine de către uter poate duce la experimentarea durerii sau crampe menstruale.

Prea multă durere în timpul menstruației poate afecta bunăstarea fizică și mentală în cazul multor femei. Incapacitatea de a se concentra, de a răspunde, precum și fluctuațiile emoționale precum iritabilitatea, tristețea, furia etc. pot fi un factor de descurajare în acest timp.

Exerciții pentru ameliorarea crampelor menstruale

Iată un set de exerciții care pot ajuta la atenuarea durerilor menstruale sau a dismenoreei primare.

1. Exerciții de întindere și respirație: Acest tip de exerciții este prescris pentru grupurile musculare mai strânse. Exercițiile de întindere sincronizate cu anumite exerciții de respirație specifice vă permit să vă antrenați mușchii de bază în mod eficient și ajută la întinderea mușchilor, ceea ce ajută la o circulație bună a sângelui în zona afectată.

2. Alinierea pelvină: Poate avea un impact mai mare asupra intensității durerii resimțite. Alinierea pelvină include componente precum dezechilibrul trunchiului, rotația, înclinarea pelvinei și unghiul de lordoză lombară, care este controlată direct de mușchii șoldului și podelei pelvine. Slăbiciunea mușchilor podelei pelvine și a șoldului ar contribui cu siguranță la perturbarea alinierii pelvine și asta va agrava starea.

3. Eliberare miofascială: Această tehnică este efectuată pentru a vă elibera mușchii, care constă în puncte de declanșare sau sensibilitate, prin aplicarea unei presiuni moderate peste fascia mușchilor, determină relaxarea mușchilor. Presiunea poate fi aplicată cu mâinile sau cu instrumente de eliberare miofascială.

4. Tehnica mobilizării articulare: Eliberarea tensiunii din jurul articulațiilor pelvine, dacă este prezentă, permite mușchilor să funcționeze mai bine cu o gamă de mișcare pelviană îmbunătățită.

5. Antrenamentul de forță: Acest lucru este recomandat pentru o persoană mai slabă sau un grup de mușchi. Se pot antrena mușchii lor cu greutăți în special în timpul fazei foliculare a ciclului lor și multe studii au arătat rezultate excelente în ceea ce privește antrenamentul cu greutăți în timpul fazei foliculare. 

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel