miercuri, iunie 16, 2021

S-a spus că intestinul este cel de-al doilea creier al corpului – și când aveți un intestin nesănătos, acesta poate avea un impact asupra întregului corp. Pentru a înțelege de ce se întâmplă acest

lucru, trebuie mai întâi să aflăm cum ar trebui să funcționeze un intestin sănătos.

Semne de sănătate intestinală bună

Tractul gastrointestinal începe cu gura și se termină cu anusul. Sarcina sa este de a lua alimente, de a le digera, de a absorbi substanțele nutritive și de a expulza deșeurile rămase. Dar de unde știi dacă funcționează?

„Un intestin sănătos funcționează corect atunci când aveți o mișcare intestinală de până la două ori pe zi, care este bine formată și ușor de trecut”, spune Rosia Parrish, ND, un medic naturist cu sediul în Boulder, Colorado, specializat în Medicina

complementară.

Aceste mișcări intestinale zilnice nu trebuie să prezinte simptome precum diaree, constipație și scaune libere. Alte semne ale unui intestin sănătos includ lipsa simptomelor rectale, cum ar fi hemoroizii și simptomele abdominale, cum ar fi gazele, balonarea și durerile abdominale.

„Cu un sistem digestiv funcțional sănătos, nu sunteți reactiv la alimente sau la intrări externe, cum ar fi stresul sau factorii de mediu”, spune dr. Parrish. „De asemenea, aveți mai puțină susceptibilitate la afecțiuni precum afecțiuni ale pielii, afecțiuni autoimune, răspunsuri inflamatorii și

alte probleme de sănătate”.

Semne comune ale unui intestin nesănătos

Pe de altă parte, potrivit lui Parrish, un intestin nesănătos poate fi legat de diferite simptome din corp, inclusiv:

  • Disconfort la nivelul stomacului. Dacă stomacul este deseori supărat de simptome precum gaze, balonare, diaree, constipație și dureri abdominale, acestea pot fi semne ale sindromului intestinului iritabil (IBS), o afecțiune frecventă care afectează intestinul gros. O revizuire publicată în iulie 2018 în revista F1000 Research a sugerat că dezechilibrele din bacteriile intestinale, numite disbioză, pot juca un rol în

    dezvoltarea IBS pentru unii oameni.

  • Oboseală.Un studiu publicat în aprilie 2017 în revista Microbiome a constatat că persoanele cu sindrom de oboseală cronică pot avea dezechilibre în microbiomul intestinal, care constă din bacterii, microorganisme, ciuperci și viruși prezenți în tractul gastrointestinal. Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că aproape jumătate dintre persoanele cu oboseală aveau și IBS.
  • Pofta alimentară. Consumul de zahăr poate duce la o abundență de bacterii „rele” în intestin și disbioză. Cercetările publicate în august 2014 în revista Bioessays au sugerat că

    o modalitate de a vă schimba obiceiurile alimentare este schimbarea a ceea ce este prezent în microbiom.

  • Modificări neintenționate ale greutății. Cercetările au descoperit diferențe în microbiomii intestinali ai persoanelor slabe și obeze. Un studiu publicat în iulie 2016 în revista Nutrition Today a sugerat că o dietă în stil occidental bogată în grăsimi și carbohidrați rafinați poate promova bacteriile intestinale legate de obezitate.
  • Iritarea pielii. Cercetările au arătat, de asemenea, o legătură între intestinul nesănătos și probleme ale pielii, cum ar fi acneea, psoriazisul și eczema. O revizuire publicată în iulie 2018 în revista Frontiers in Microbiology a afirmat că microbiomul intestinal influențează pielea prin mecanisme imune complexe și că probioticele pot ajuta la echilibrarea intestinului și, astfel, la prevenirea sau tratarea acestor probleme inflamatorii ale pielii.
  • Alergii.O altă recenzie publicată în iulie 2018 în Frontiers in Microbiology a constatat că un intestin nesănătos poate juca un rol complex în afecțiuni alergice, inclusiv alergii respiratorii, alergii alimentare și alergii cutanate. Astfel, microbiomul intestinal poate influența nutriția, pielea și chiar plămânii.
  • Afecțiuni autoimune. Un studiu publicat în august 2018 în revista Clinical & Experimental Immunology a afirmat că o anumită bacterie intestinală, numită Bacteroides fragilis, produce o proteină care poate declanșa apariția afecțiunilor autoimune, cum ar fi artrita reumatoidă, colita ulcerativă și scleroza multiplă.
  • Probleme de dispoziție. Există o legătură bine documentată între intestin și creier, iar influența intestinului se poate extinde și la dispoziția ta. O revizuire publicată în septembrie 2017 în revista Clinics and Practice a constatat că tulburările intestinale și inflamația sistemului nervos central pot fi potențiale cauze de anxietate și depresie și că probioticele pot ajuta la tratarea acestor afecțiuni.
  • Migrene. O revizuire publicată în februarie 2020 în Jurnalul Cefaleei și Durerii a constatat că, deși legătura nu este complet clară, conexiunea intestin-creier poate avea impact și asupra migrenelor. Analiza a constatat că există, de asemenea, o legătură între migrene și alte afecțiuni legate de sănătatea intestinului, inclusiv IBS.

Cum să îți echilibrezi sănătatea intestinală

Dacă aveți oricare dintre aceste diferite simptome, cel mai bine este să vă consultați un medic pentru a determina dacă simptomele dvs. se datorează unui intestin nesănătos sau altor factori. De acolo, poate doriți să vizitați și un medic naturist care este specializat în sănătatea intestinelor.

Un medic naturist poate alege să vă facă o dietă specializată sau să efectueze teste pentru a vedea dacă aveți declanșatoare alimentare și sensibilități care ar putea provoca un dezechilibru în intestin.

“Primul pas în vindecarea intestinului este identificarea și îndepărtarea alimentelor jignitoare. Dacă încetați să consumați alimentele care afectează mucoasa intestinelor, acest lucru vă poate oferi o pauză tractului gastro-intestinal și îi va oferi șansa de a se vindeca”. spune Parrish.

Ultimele stiri

Parteneri