luni, august 2, 2021

Nivelul glicemiei poate fi influențat de alimente care sunt bogate în zahăr. Deși unele sunt foarte sănătoase pentru majoritatea persoanelor, acestea trebuie consumate cu moderație dacă suferi de diabet

și vrei să ții nivelul de zahăr din sânge sub control. Iată ce alimente trebuie să eviți dacă te confrunți cu această afecțiune.

Dacă suferi de diabet, nu trebuie să elimini complet anumite alimente. Este necesar, însă, consumul moderat. Monitorizarea nivelului de glicemie este de asemenea important, pentru a vedea ce alimente cresc rapid zahărul din sânge.

Alimente care cresc nivelul glicemiei

Banane

Sunt bogate în potasiu, vitamina B6 și fibre, dar și în carbohidrați. În special bananele foarte coapte trebuie evitate, pentru că au un indice glicemic crescut.

Pentru a contracara efectul

asupra glicemiei, poți consuma banane în combinație cu o mână de nuci sau cu puțin unt de arahide fără zahăr. Proteinele și grăsimile din aceste alimente compensează creșterea nivelului de zahăr din sânge, scrie csid.ro.

Fasole

Este o sursă excelentă de proteine, fibre, micronutrienți și prebiotice care „hrănesc” microbiomul intestinal. Cu toate acestea, fasolea conține mulți carbohidrați, deci poate crește glicemia dacă este consumată în cantități mari. Poți să o combini cu pui, pește sau ouă pentru a reduce potențialul ei glicemic.

Alimente bogate în carbohidrați

Carbohidrații sunt

ușor descompuși de organism și transformați în glucoză, în special cei carbohidrații rafinați. Aceștia se regăsesc în pâinea albă, paste, orez. Optează pentru pâine, cereale și orez în varianta integrală, mai bogată în fibre, care ajută la stabilizarea glicemiei.

Sucuri și băuturi bogate în îndulcitori

Pentru a menține glicemia în limitele normale, trebuie să evitați sucurile și alte băuturi îndulcite. O analiză publicată în jurnalul Diabetes Care arată că persoanele care au băut una- două băuturi îndulcite pe zi aveau un risc cu 26% mai mare de apariție a diabetului de tip 2 decât cei care au băut doar un pahar

de 350 ml de suc pe lună. Înlocuirea sucurilor cu apă plată sau minerală poate ajuta și la scăderea în greutate.

Ultimele stiri

Parteneri