miercuri, octombrie 21, 2020

Sănătatea noastră digestivă și, implicit, cea intestinală, ține foarte mult de stilul de viață pe care îl avem.

Echilibrul florei intestinale conferă și un sistem imunitar optim, în lupta cu virusurile și bacteriile. De aceea, este necesar să avem grijă ce produse consumăm și ce ne sfătuiesc specialiștii să alegem pentru a ne reface flora intestinală.

Flora intestinală reprezintă ansamblul microorganismelor prezente în mod natural în stomac și intestin – mai exact, milioane de bacterii indispensabile bunei funcționări nu numai a sistemului digestiv, dar și a organismului în general. Diferiți factori pot tulbura acest echilibru fragil:stresul, antibioticele, consumul regulat de produse nesănătoase.

Citește și:

Dar avem și aliați de nădejde pentru refacerea bunei funcționări a sistemului digestiv.

Cred că știe toată lumea că avem nevoie, în primul rând, de probiotice. Ce sunt acestea? Probioticele sunt microorganisme vii, care întăresc sistemul imunitar și ajută digestia. Termenul probiotic a fost introdus în anii ’60, prin contrast cu antibioticele, care distrug atât bacteriile bune, cât și rele, fără a face diferențe.

Citește și:

Însă avem și prebiotice. Adică substanțe aflate în compoziția legumelor și fructelor – zaharuri complexe, așa-numitele fibre – care hrănesc și încurajează înmulțirea probioticelor. Prebioticele rezistă în diferitele etape ale digestiei și stimulează dezvoltarea bacteriilor bune, din stomac până în colon.

Ce mănânci pentru a beneficia de probiotice

Varza murată este probioticul suprem la români. Ea abundă în vitamine, fibre și probiotice, iar specialiștii spun că varza murată este un veritabil medicament natural, după ce efectele sale au fost amănunțit studiate, potrivit nutriționistului Kerry Torrens în revista BBC Good Food.

Citește și:

Practic, această legumă fermentată este o sursă perfectă de probiotice, bacteriile atât de necesare sistemului digestiv. De asemenea, reprezintă o sursă excelentă de fibre, dar și de vitamina C și K, potasiu, calciu și fosfor.

Foarte bună pentru sănătatea digestivă, combate procesele inflamatorii din organism, mulțumită bacteriilor bune și fermenților care vor popula intestinele. Studiile arată că probioticele ajută la reducerea anumitor simptome digestive, cum ar fi meteorismul, balonarea, constipația și pot fi de ajutor pacienților cu colită ulcerativă sau boala Crohn.

Din categoria prebioticelor fac parte celuloza, lactoza, inulina, fructo-oligozaharidele. Inulina se găsește în anghinare, sparanghel, banane sau rădăcină de cicoare. Un alt compus prebiotic, pectina, reprezintă fibra solubilă din fructele bune pentru gem (măr, citrice, gutuie). Astfel, o băutură caldă pe bază de cicoare,în locul cafelei de dimineață sau un măr pe post de gustare te ajută să dai bacteriilor bune hrana de care au nevoie.

Ce vom mânca în mod concret, pentru o bună floră intestinală

Ca să avem imunitate și un sistem digestiv optim, vom consuma iaurturi, banane, varză acră, ceapă, usturoi, sparanghel, legume verzi, citrice, scorțișoară, cardamom, curcumin sau turmeric, ghimbir, mentă, cereale integrale și vom evita zahărul rafinat, băuturile carbogazoase, semipreparatele, fast-food, prăjeli, fumat, sedentarism.

Parteneri--