luni, august 10, 2020

Cine mănâncă nuci de două ori pe săptămână își scade considerabil riscul de a face boli de inimă, potrivit medicilor cardiologi.

Consumul de nucifere (nuci, migdale, fistic, alune şi seminţe) de cel puţin două ori pe săptămână este asociat cu scăderea cu 17% a riscului de deces prin boală cardiovasculară, conform unui studiu prezentat astăzi în cadrul Congresului Societăţii Europene de Cardiologie (ESC) şi Congresului Mondial de Cardiologie.

Citește și:

“Nucile reprezintă o sursă bună de grăsimi nesaturate şi conţin puţine grăsimi saturate”, a declarat autorul studiului, Dr. Noushin Mohammadifard de la Institutul de Cercetare Cardiovasculară Isfahan, Iran, citat de raportuldegarda.ro. “Ele conţin, de asemenea, proteine, minerale, vitamine, fibre, fitosteroli şi polifenoli – utili în sănătatea inimii. Studiile europene şi americane au asociat nuciferele cu protecţia cardiovasculară, dar există dovezi limitate provenind din regiunea mediteraneană estică.”

Citește și:

Consumul de nucifere de minim două ori pe săptămână a fost asociat cu un risc cu 17% mai mic pentru mortalitatea de cauza cardiovasculară comparativ cu consumul din două în două săptămâni. Corelaţia a fost puternică chiar după ajustarea factorilor care ar putea influenţa relaţia, precum vârstă, gen, educaţie, statutul de fumător şi activitatea fizică. Consumul de nuci a fost invers asociat cu celelalte rezultate, dar şi-a pierdut semnificaţia după ajustare.

Citește și:

Ghidurile ESC recomandă 30 de grame (g) de nuci nesărate pe zi ca una dintre caracteristicile unei diete sănătoase, în acelaşi timp remarcând că densitatea/nivelul de energie din nuci este crescută.

“Nucile crude sunt cele mai sănătoase“, a adaugat Dr. Mohammadifard. “Nucile ar trebui să fie proaspete pentru că grăsimile nesaturate se pot oxida în nucile vechi/râncede, devenind dăunătoare. Putem spune dacă nucile sunt râncede prin mirosul (asemănător vopselei) şi prin gustul amar sau acru.”

Articolul complet pe raportuldegrada.ro.

 

Parteneri